Театральні трупи збираються. У новому сезоні — «грек» Хостікоєва і «рекорд» Куні

Поділитися
У столиці в пожвавленому режимі зараз проходить GOGOLfest, який перебазувався на поки що не забудовані гектари кіностудії Довженка...

У столиці в пожвавленому режимі зараз проходить GOGOLfest, який перебазувався на поки що не забудовані гектари кіностудії Довженка. І водночас репертуарні театри Києва заповнюють свої «путівки» на завтрашній день. Шекспір і Чехов, Леся Українка і Старицький, Достоєвський і... і багато інших серйозних гарантів літературної якості, до яких звернуться провідні театри столиці в сезоні 2010/2011, ще не гарантія успіху сценічного. У традиційному осінньому огляді майбутніх прем’єр — тільки про плани, без жодної гарантії…

У час збирання столичних труп деякі сюжети на українських телеканалах можуть викликати в непідготовленого глядача нервовий стрес. На СТБ (у вечірніх новинах) аж цілих ТРИ ХВИЛИНИ присвятили серйозному мистецтву. Нарешті зібралися розповісти про балет.

Ні, друзі, ну не можна так зненацька — без попередження. Звикли до того, що ви майстри гнати аматорську «полову», обгризаючи непристойності про видатних особистостей культури — художника Врубеля чи акторку Фаїну Раневську. А тут доволі непогана розповідь про старт сезону в Національному театрі. Про візит у нього відомого танцюриста Івана Путрова, який більше славний у Лондоні. На батьківщині, в Україні, цей «дядя Ваня» буває не дуже часто. Та ось усе-таки вирішив вийти на українську сцену в балеті «Лісова пісня». І великий він молодець! Якби й інших, колись розтрачених, балетних та оперних знаменитостей зібрав цей театр, то його приміщення менше б асоціювалося з «коробкою» для проведення урядових заходів.

У новому сезоні головний музичний театр уже заявив прем’єру балету Євгена Станковича «Володар Борисфену». Оперне мистецтво представлене класичним твором П’єтро Масканьї «Сільська честь».

Теж головний, але вже драмтеатр України — франківці — відкривають 91-й сезон 24 вересня «Украденим щастям» (постановка Сергія Данченка). Виставу у прямому ефірі покаже УТ-1, отож приходьте — і вас покажуть. Тим більше що після певної перерви в ролі Миколи Задорожного на сцену вийде Богдан Ступка. Нових ролей у сезоні, що стартував, художній керівник для себе не придумав: усе іншим, усе їм... Хоча раніше були мрії про мольєрівські образи. Згадується також давнє бажання великого артиста зіграти «персонажа без слів». Ким би цей тип міг бути? Можливо, це «великий німий», тобто Кінематограф, як збірний образ для сміливого сценічного втілення? Хто знає?

Найближча прем’єра франківців — «Грек Зорба» за твором Нікоса Казандзакіса — уже 30 вересня. У головній ролі Анатолій Хостікоєв. Режисер — Віталій Малахов.

У подальших планах франківців... Козацька феєрія під витіюватою назвою «Урус-Шайтан. Байка про Сірка...», яку репетирує Ігор Афанасьєв (це його власний літературний твір). Крім художніх завдань, цей проект, вочевидь, виконає і надзавдання із «завантаження» трупи. Тому що задіяно у спектаклі близько вісімдесяти осіб. Примітно, що художником виступає чудовий майстер — Сергій Якутович.

З 23 по 28 вересня на камерній сцені франківців проходитиме міжнародний фестиваль моноспектаклів «Марія»: ним опікується акторка Лариса Кадирова. Її ж прем’єра — «Стара жінка висиджує...» Т.Ружевича.

А 30 жовтня на цій малій сцені — «Самотня леді»: п’єсу Ігоря Афанасьєва взяли в репертуар розраховуючи на акторку Галину Яблонську.

Саме «дачну ділянку» (як я називаю камерний простір франківців), а не «поля країни» (їхню велику сцену) бачу я в новому сезоні цікавим полігоном. З урахуванням того, що львівський маестро Володимир Кучинський внесе в «малі метри» свою творчу лепту. Перепрочитавши глави роману Ф.Достоєвського «Злочин і кара». І задіявши в роботі одну з яскравих молодих зірок трупи — Тетяну Міхіну. На цій-таки сценічній крайці — і «Одержима» Лесі Українки, де зайняті Остап Ступка, Наталя Корпан, Оксана Батько.

У більш віддалених планах (швидше за все, після нового року) — шлягер Еріка-Еммануеля Шмітта «Фредерік, або Бульвар злочинів» (для бенефіціанта Леся Задніпровського). І ще один шлягер — «Рояль на траві» Франсуази Саган (для Лариси Хоролець).

Першою прем’єрною ластівкою сезону, що стартував, у Театрі драми і комедії на Лівому березі має стати тургенєвський «Місяць у селі». Режисер — Андрій Білоус. Зайняті переважно молоді сили. Очікується дві постановки Дмитра Богомазова, який незабаром «скисне» у малогабаритному полоні своєї «Вільної сцени» (його недавня прем’єра в цьому театрі — «Щуролов» з Олександром Форманчуком). Для рідної лівобережної драми Богомазов розробляє два сюжети — «Войцек» Бюхнера і «Прощання Дон Жуана» Артура Міллера (тільки не того, котрий чоловік Мерилін Монро, а нашого сучасника...). Має намір продовжувати пробувати себе в режисурі і обдарований актор Олександр Кобзар: він звернувся до тексту «Свята блаженна Ксенія Петербурзька». Очікується сходження на цю ж таки сцену шоумена Іллі Ноябрьова — як режисера: він працюватиме над одним із творів Олександра Володіна.

Художній керівник театру Едуард Митницький обіцяє представити чеховські «Три сестри».

Національний театр Російської драми імені Лесі Українки виявив кілька ювілейних приводів у цьому сезоні: 120 років від дня відкриття першого стаціонарного російського театру в Україні, 85 років від дня присвоєння цьому театру статусу Київського державного російського драматичного, 70 років від дня присвоєння імені Лесі Українки. Відкривається сезон 18 вересня «Камінним господарем» («У полоні пристрастей») Лесі Українки. Найближча прем’єра — комедія «Тато в павутинні», переосмислена для афіші як «Надто щасливий батько».

…До речі, актуальна тема для можливої теоретичної конференції в Центрі Леся Курбаса — «Як бульварна творчість Рея Куні видозмінює творчий образ української сцени». Оскільки це вже третя (!!!) за ліком примітивна комедія від короля бульвару Р.Куні в репертуарі Національного театру. А, скажімо, п’єс А.Чехова в цьому таки репертуарі поки що, на жаль... Правда, у жовтні обіцяють «Вишневий сад»: режисер — Аркадій Кац. Класичний репертуарний маршрут цього театру в новому сезоні: «Міра за міру» Шекспіра (на постановку запрошений російський режисер Микита Гріншпун) і комедія Івана Тургенєва «Нахлібник» (постановку здійснить художній керівник театру Михайло Рєзнікович, перед цим випустивши «Турдейську Манон» за мотивами повісті Всеволода Петрова).

Театр також планує показати «ревю» з уривків чеховських творів, над якими працювали молоді актори.

Звістки з Молодого театру... Там до Нового року теж планують потішити класикою. «Талан» М.Старицького для акторки Наталі Васько поставить Микола Яремків. А Станіслав Моїсєєв нарешті розпочне роботу над «Венеціанським купцем» Шекспіра.

…Втім, репертуарні тенденції в новому сезоні не такі вже й оригінальні, непередбачувані. Очевидний наголос на перевірені часом тексти. Причому твори, котрі однаковою мірою можуть бути і цікавими, і розважальними, і касовими (під певним режисерським прицілом, звісно).

Тим часом марно стараються організатори «Коронації слова». Звідти — поки що — так і не випурхнули затребувані театрами «дискурси». А те, що величаємо «сучасною українською драматургією», як і раніше, міститься в колбі якогось мудровано-абстрактного теоретизування, і дуже далеке «воно»... від народу. І від репертуарних потреб, зокрема.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі