Репортаж для друку. Новий міністр культури повідомив про головне

Поділитися
На початку тижня, 14 січня 2008 року, через сім днів після Різдва Христового, в українській культурі сталася подія, подієва всією своєю семантичною суттю, а також глобальною релятивністю...

На початку тижня, 14 січня 2008 року, через сім днів після Різдва Христового, в українській культурі сталася подія, подієва всією своєю семантичною суттю, а також глобальною релятивністю. У той саме час, на тому самому місці зустрілися всі... Майже всі. Всі ті, кого в шаблонах ЗМІ величають «цвітом культури»: поети, письменники, художники, режисери, співаки, артисти — ілюзіоністи. Одночасний розсип півтисячі світил — різної орбітальності. Гора з горою не сходиться, а тут «звезда с звездою говорит». «Цвіт» і «корені» сплелися воєдино в однім «колі» Українського дому в День святого Василя… На «прем’єрі», якщо можна так сказати, нового міністра культури й туризму України — Вовкуна Василя Володимировича.

Знайомство з міністром передбачалося «без фраків». Дрес-код в унісон актуальним цінностям — вишиванка. Ніяких метеликів.

І треба зауважити, що коли не всі, то дуже багато світочів (як М.Поплавський, наприклад) почули прохання міністра, пірнули в скрині (або зазирнули у фірмові крамниці) — й видобули звідти вишиванки різної хрестоматійної візерунковості.

Помаранчевим хитросплетінням на широких чиновницьких грудях виділявся з гурту О.Биструшкін — із секретаріату. А традиційними червоними і чорними нитками були вишиті сорочки інших гостей свята зустрічей і братань. (Один мій приятель спеціально до цього походу в культверхи замовив вишиванку через Інтернет і вже за годину одержав товар — причому з доставкою додому.)

Ніна Матвієнко
Мимобіжно — Г.Чміль, головний чиновник із питань кіно. Здається, і вона в легкому сум’ятті: самого Д.Табачника пересиділа, але тепер на її місце начебто сватають Л.Мужука, а свати ж бо... із БЮТу. От і гори після цього на роботі. «Ганно Павлівно, буде про що поговорити…»

О.Сумська, як завжди, для обкладинок. Вигнанниця «1+1», здається, домовилася з Казбеком — і тепер на ТРК «Київ» готується її передача про сучасне українське кіно (тільки де ж воно, за винятком «мила»?).

А.Солов’яненко (молодший) — нині основний «спадкоємець» усіх оперних традицій у державі — начебто розгублений (чи мені здалося?). Раніше до колишнього міністра в кабінет можна було навіть не стукаючи… Тепер, певно, доведеться постукати тричі, доки відчинять.

На першому поверсі ленінського дому-«кола» зустрічаю М.Мащенка: він блідий і теж розгублений. Щоправда, злегка всміхається, подає свою руку. Я ж відчуваю внутрішню муку — через недавні публікації про будівництва на території студії. Але, їй-богу, не нам же там жити.

А от у кого все чудово, то це у М.Крупієвського — тепер, зважаючи на все, нового головного шоу-режисера країни (після того як В.Вовкун виріс — у наших очах). Пан Крупієвський також одержимий етнографічною політикою. Недавнє його (точніше, «Наше Різдво») зібрало в спортспоруді майже всю «Нашу Україну» на чолі з першою родиною. А у режисера, не сумніваюся, багато й інших виграшних репертуарних козирів. І один з головних — премила дружина, прес-секретарка президента.

Та ось моя умовна «камера», яка дивиться у світ, раптом смикнулася, ніби у фільмі фон Трієра. І в об’єктиві — М.Рєзникович, керівник Російської драми. Він якийсь невеселий, розгублений (чи знову здалося?). Після минулих медійних дискусій і навіть якихось принципових «позицій» чомусь саме в цей момент захотілося до нього підійти і сказати щось добре, людяне: «Якось воно буде…» Та от не наважився.

Цитаты из контекста:

· «Національна визначеність — як поняття — на початку ХХІ століття, погодьтеся, звучить майже дивно і архаїчно. Але так видається на перший погляд. У світі сьогодні йде невидима війна за культурно-духовний та інформаційний простір. І в цій війні, як на війні світоглядній, є переможці і я переможений. Наступають і захищаються навіть культури, що давно сформувалися і утвердились. І на цьому тлі як «бути» — чи вже «не бути» — тим, що тільки відроджуються?»

· «Одним із надзвичайно важливих моментів впливу на сучасне життя є естетика масової культури. Нею потужно можна впливати на свідомість та підсвідомість мільйонів людей. Масове мистецтво — конденсатор емоцій глядача, камертон-настроювач бадьорості, активності, ентузіазму, устремління, рішучості. Найактивніше масове мистецтво використовується під час рекламних та виборчих кампаній».

· «Хто ти єси?.. Носієм культури ти є і що для неї прагнеш зробити?.. Відповідь приходить сама собою. Тоді кому вигідна наша культурно-національна невизначеність?.. Кого влаштовує наш комплекс меншовартості?..»

· «Національна ідея, на моє глибоке переконання, — це і є національна культура. Місія її — боротьба на інформаційному, духовному і культурному просторі. Поряд із боротьбою — місія об’єднання суспільства аж до його самоздійснення. Тільки тоді політика вже не буде концентрованим вираженням економіки, вона стане діяти за волею культури».

Василь ВОВКУН «Паралельні видива»

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі