«Інтер»: не один у полі

Поділитися
НЕОБХІДНІ АКЦЕНТИ. За звітний період відбувався процес — «Інтер»: перезавантаження». Влад Ряшин не знайшов точок дотику з Валерієм Хорошковським...

НЕОБХІДНІ АКЦЕНТИ. За звітний період відбувався процес — «Інтер»: перезавантаження». Влад Ряшин не знайшов точок дотику з Валерієм Хорошковським. На канал спочатку прийшов Сергій Старицький (голова правління), потім — Леонід Мазор (генеральний продюсер). Це людина, близька до «серіального олігарха» Олександра Акопова з «А-Медіа» (його вплив на канал є досить великим). Оновився й «особовий» склад. РЕЙТИНГОВІ СТАВКИ. Праймова серіальна лінійка (один із проектів — «Родина Бобових»). «Подробиці» о 21.00. Розважальні шоу.

Генпродюсер «Інтера» Леонід Мазор зізнався «ДТ», що в новому сезоні канал співпрацюватиме не лише з «А-Медіа», а й із українськими телевиробниками, канал відкриє і власне кіновиробництво.

— Леоніде Борисовичу, майже п’ять місяців ви у кріслі генпродюсера. Які відчуття від роботи саме тут, в Україні, після американської теледіяльності?

— Певний емоційний стрес, коли я щойно прийшов на «Інтер», уже пройшов. Це неминуче. Ділянка, скажімо так, відповідальна. Почалася робота — а це стратегія нової сітки, інші програмні питання — і найменше залишається часу на емоційні відчуття. До того ж давно в минулому й притирка з колективом. Тому зараз важливо зробити новий телесезон на «Інтері» яскравим, таким, щоб запам’ятався...

— ...і рейтинговим, що апріорі для продюсера. А вас не бентежило, наприклад, що десь у квітні було багато «інформзведень» про те, що «Інтер» втрачає популярність»: частка каналу знизилася до 20,54% . Згодом, звичайно, був чемпіонат світу з футболу — але це радше заслуга футболу. А на «Інтері», власне, у весняно-літні місяці відбувався броунівський рух: деякі програми розгулювали в сітці: «Подробиці» або «Мелорама», здавалося, не можуть знайти собі місця.

— Будь-які комерційні канали — це насамперед конкуренція. Новий менеджмент «Інтера» поставив перед собою завдання не відпускати влітку телеглядачів від екрана, підвищити показники телеперегляду серед аудиторії від 14 до 49 років. Важливо було втримати саме цей сегмент. Багато в чому це вдалося. Протягом останніх місяців у нас спостерігається тенденція до збільшення молодіжної аудиторії. Щодо ширшої аудиторії «18+» частка в «Інтера» залишається стабільною — у середньому 21% (проти 18% у найближчого конкурента). Очевидно, що до нас прийшов молодий глядач, який раніше дивився інші канали. Щодо переміщень у сітці деяких програм, то це радше експеримент. Момент пошуку. В новому сезоні все буде визначено чітко й строго. Аналітики з нашої служби маркетингу ретельно проаналізували, що, як і яка аудиторія дивиться ТБ.

— Чи не ця «служба» вплинула на те, що були позбавлені закоріненого місця і часу «Подробиці», підстрибнувши у сітці до 21.00? Це теж тактика контрпрограмування?

— Перехід «Подробиць» у новий слот — теж своєрідний експеримент. І можу вам сказати, що від цієї перестановки в сумі нічого не втратимо.

— Вам не здалося, що в деяких підсумкових інформпрограмах на «Інтері» був присмак істерії, коли йшлося про «постУніверсальні» події і новий уряд? Чи це спецпосил з емоційним забарвленням, коли в монтажі використовуються бородаті прийоми: Ющенко—Янукович спочатку воюють, а потім радісно обіймаються?

— Я — за беземоційну подачу. Але має враховуватися й людський чинник. Щодо цього ми говоримо з головним редактором нашої інформаційної служби Максимом Карижським. Ведучий не повинен ставати співучасником того, що відбувається. Він має запропонувати глядачеві щонайменше дві думки, вислухати всі задіяні сторони. Ми серйозно працюємо над недільною підсумковою програмою (ведучий Володимир Павлюк), над її оновленим форматом. «Подробиці тижня» стануть чіткішими і компактнішими.

— Вам як людині, котра бувала за лаштунками і російського, і американського ТБ, не хотілося б залучити до такої-от підсумкової програми як бренд відоме ім’я з Москви? Не озираючись на ICTV, де Шустер.

— Такої необхідності на «Інтері» немає. Гадаю, в Україні достатньо і своїх сильних журналістів.

— Тоді які нові обличчя можуть бути розкриті або відкриті на «Інтері» в новому сезоні? Чи не візьмете ви на озброєння тактику «плюсів» із їхньою «системою зірок»?

— У мене справді є великий досвід роботи на американському ТБ. І я приймаю філософію «системи зірок», як ви кажете. Та самі лише «обличчя» мало що вирішують. Вирішують програми. Приміром, одні з найвідоміших ведучих в Україні Олександр Колодій і Костянтин Стогній стали знаменитостями завдяки своїм програмам. До речі, в новому телесезоні обидва виходять з оновленими форматами. Зміняться не лише декорації чи назви, а й зміст, темп програм. Так, у новій програмі Стогнія «Чергова камера» буде не лише оперативна інформація про НП, а й багато інших цікавих рубрик, з елементами інтерактиву, наприклад визначення найнебезпечнішого або найбезпечнішого місця в Україні.

— Стогній, Колодій... Добре. Це обличчя. Чомусь у багатьох «Інтер» асоціюється вже виключно з «Вовчицею» — праймовим серіалом із вадами кастингу.

— Якщо говорити про інших ведучих, які з’являться в новому сезоні, то це, безумовно, Маша Єфросиніна з ток-шоу «Один у полі». Проект народився на каналі. Відштовхувалися від можливостей і харизми ведучої. Цільова аудиторія — жінки. Та, впевнений, теми будуть цікаві не лише їм, адже основна колізія — чоловік у жіночому соціумі. У нас навіть припасений один секретний хід — певна жінрада, коли кілька відомих жінок спробують вивести на чисту воду зіркового героя програми. Глядачі також включені у цей процес. Записано кілька, як на мене, цікавих пілотів. Програма виходитиме чотири рази на тиждень.

— Отже, «посувається» «Ключовий момент»? Адже ця передача збирала вечорами пристойні цифри?

— «Ключовий момент» займе ту нішу, яку й має займати, — об 11 ранку. Передача переважно для домогосподарок. Вона виходитиме щодня від понеділка до п’ятниці. Та все-таки формат трохи видозмінений.

— На російському ТВЦ теж з’явиться «Ключовий момент» уже з Ольгою Кабо.

— Чудово. Отже, якісь знахідки «Інтера» цікаві й іншим каналам.

— Кажуть, було бажання змінити ведучу в нашому «Моменті».

— Наталя Сумська залишається ведучою. Ми провели кастинг, було багато кандидатур. Проте і фокус-групи, й оцінки експертів засвідчили, що альтернативи Сумській немає. Вотум довіри глядачів до ведучої дуже високий.

— Навіть незважаючи на деяку «натягнутість» і театральність ведення?

— Гадаю, у новому форматі це піде передачі на користь.

— Досить довго «Інтер» обходився без тематичного ранкового блоку (особливо після невдалого «Утречка» з Писанкою).

— Не можу судити про давні спроби колег. Наш ранковий блок складається з двох сегментів — інформаційного і розважального. Щопівгодини — випуски новин. Понад 25 тематичних рубрик. Нові ведучі. Щодо ведучих «Ранку з «Інтером» теж було проведено серйозний кастинг — близько тисячі осіб. Упевнений, до наших «ранкових облич» виникне довіра.

— У деяких ранкових ефірах (особливо на російських каналах), гадаю, ви помітили надмірне «захоплення» моментами ужиткового ТБ, коли пояснення «як правильно забити цвях» доводять до абсурду саму ідею таких проектів.

— Без ужиткових речей теж не можна. Та, безумовно, в усьому потрібна міра, адекватність. У нас, наприклад, буде рубрика «Новини з базару» — зазвичай, те, про що говорять на базарі, багато в чому відображає умонастрій людей. Ще перенесли прогноз погоди на вулицю. Ведучий перебуватиме не в студії, а в центрі погодних умов. Що забезпечить не лише точність, а й очевидність прогнозу.

— Про серіальну лінійку, котра, як відомо, сьогодні є віссю комерційних каналів. Чим тут плануєте здолати противників?

— Якщо маєте на увазі, який праймовий серіал тримаємо в запасі, то тут секретів немає. З 4 вересня стартують такі гучні прем’єри, як скандальна олігархічна сага «Полювання на ізюбра» та мелодрама «У ритмі танго» із першим «українським буржуєм» Валерієм Ніколаєвим і аргентинською акторкою Наталією Орейро.

Якщо говорити про серіали на кшталт «Не родися вродлива», то такий продукт народиться ще не скоро. У кращому разі років через п’ять. А найближчим часом будуть лише спроби зробити щось «під «невродливу». Тому важливо шукати інші формули успіху. І такі ходи здійснюються. Зокрема компанією «А-Медіа», з якою ми співпрацюватимемо. Ведемо переговори з приводу фільму «Родина Бобових».

— Ситком?

— Ні, це лірична комедія з музичними моментами. Гадаю, незабаром вона з’явиться в нашому ефірі. Формула успіху того чи іншого серіалу — взагалі річ непроста. Якщо пам’ятаєте, і «Вовчиця» розкрутилася не відразу. Однак там є один момент, що «прив’язує» глядача, — детективна інтрига. «Приречена стати зіркою», серіал, який дає нам подеколи близько 40% частки рейтингу, використовує ефект спостереження за залаштунковим життям шоу-бізнесу, що глядачам теж завжди цікаво. Точність формули дає результат.

— Щодо компанії «А-Медіа» зрозуміло. Адже пан Акопов став дуже близький каналу, перебуваючи у статусі радника пана Хорошковського. А як щодо українських виробників? Ви збережете колишні бізнес-контакти, приміром з Опалєвим чи Ряшиним?

— На «Інтері» має бути все найкраще. Компанія «А-Медіа» виробляє найкращу телепродукцію в СНД, і питань тут немає. Та я не применшую якості продукції інших виробників. Нині Влад Ряшин запропонував нам низку серіалів, які ми розглядаємо. До того ж, сподіваюся, незабаром «Інтер» відновить власне виробництво. У середині наступного року можна буде говорити про проекти більш предметно.

— «Інтер», як відомо, завжди мав новорічного «коника». Які «сани» готували цього літа? І в якому напрямку вони їхатимуть?

— Новорічний вечір у нас матиме назву «Карнавальна ніч». 50 років по тому». Він присвячений піввіковому ювілею однойменного фільму Ельдара Рязанова. Та це не римейк, радше парафраз. Хоча сподіваємося, що в цьому проекті з’явиться і Людмила Гурченко. Певний прообраз її героїні — Лєночки Крилової — зіграє Тіна Кароль. З нею в команді працюють Володимир Зеленський і Олександр Олешко. У ролі Огурцова (або, можливо, Помідорова) виступить Юрій Гальцев. Буде в нас іще один персонаж — Глядач (Борис Смолкін). Зйомки відбудуться на «Укртелефільмі».

Також розпочинаються зйомки музичного фільму. «Зоряні канікули» — результат спільної роботи режисера Семена Горова і сценариста Антона Фрідлянда.

Це фантастична історія про проведення міжгалактичного конкурсу Космобачення. Адже з часів старого радянського фільму «Ця весела планета» нічого подібного, здається, не було. Нині відбувається кастинг. У зйомках картини візьмуть участь зірки естради.

— Російські телеканали виявили інтерес до цих проектів?

— Ведуться переговори. Продаж — справа техніки, тим більше що в «Інтера» прекрасна історія створення фільмів у жанрі мюзиклу, які успішно транслювалися і в Україні, і в Росії.

— Не всі з них прекрасні, але історія справді є.

— Я не завжди поділяю критичний запал у цьому питанні. Коли центральні російські канали виробляють на рік лише один новорічний формат, а українські — два-три, чи це не переконливий аргумент?

— Може, просто, «що голіший, то мудріший»?

— Ні. Просто люди виконують завдання, які ставлять перед собою. І це треба розуміти й цінувати. Ті ж таки «Сорочинський ярмарок», «Вечори на хуторі біля Диканьки» — це національний продукт, фільми, які полюбила наша аудиторія.

— Хто з великих зірок уже дав свою згоду на ваші проекти?

— Майже всі. Зокрема й Алла Пугачова.

— Чому цього року «Інтер» так і не «виторгував» «Нову хвилю» Крутого–Паулса–Пугачової і рейтингове шоу дісталося «1+1»?

— Це питання вирішувалося ще до приходу на «Інтер» нового менеджменту. Тож я не можу це коментувати. Але ми раді, що в каналу «1+1» такий продукт є. А в нас є, чим його контрпрограмувати.

— «Вечором Винокура» — розвагою для плебсу? Цим безглуздям?

— Глядачі різні. Високочолі естетські претензії, звісно, можуть бути, але є реальність...

— Яку формує саме ТБ.

— Але ж є і «Вечірній квартал».

— Там справді трапляються дотепні речі.

— Продовжуючи тему гумору і повертаючись до новинок телесезону: ми запускаємо також вечірню суботню програму «Комеді-клаб», яку готує українська команда.

— «Комеді-клаб», який нещодавно ввійшов у чарт «Форбса» як дуже успішний у фінансовому плані, чимось нагадує групу «Міраж» — дрібняться і гастролюють групами.

— Так, вони відкривають свої відділення в різних містах. Це означає, що існує потреба в такому гуморі. Наголошую, на «Інтері» виходить «Комеді-клаб. Україна», виключно український телепродукт. Московських хлопців ми запрошуватимемо для зйомок у деяких випусках. Розуміючи гостроту їхнього гумору, здійснюватимемо редакторську роботу.

— Цензуру?

— Ні, тільки естетичне редагування. «Комеді-клаб» — гумор для опівнічників, для молодої аудиторії. А суботнього ранку в нас з’явиться ток-шоу Сергія Сивохо і його анімаційних співведучих — Степана і Хрюна.

— Чи буде окреслена на каналі бодай умовна культурологічна лінійка? Йдеться не про прайм, а хоча б про «задвірки»?

— Будь-який комерційний канал має задовольняти запити різних верств населення. Та дозволити собі займатися виключно просвітницькою діяльністю ми, на жаль, не можемо. Це все-таки одне з завдань Громадського телебачення. У нас, безперечно, будуть проекти культурологічного і просвітницького наповнення, готуємо лінію документального кіно, продовжить в ефірі своє життя «Перша експедиція».

— Чи залишиться в сітці програма Оксани Марченко «Імена»?

— Ні.

— Причина? Політична?

— Зовсім ні. Той слот, у якому виходила ця передача, не завжди давав прийнятні рейтинги. Це непогана програма. Але вона часто залежить від теми і героя передачі. Тому ми вирішили поки що її призупинити.

— Ви можете визначити якісь «соцзобов’язання» «Інтера»: якої рейтингової межі прагнете в новому сезоні?

— Літо засвідчило, що ми прогресуємо. Нас почала більше дивитися молодь. Це втішна тенденція. Хотів би вірити, що в новому сезоні ця тенденція піде по висхідній.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі