З касовим апаратом, але без чека? - Бізнес - dt.ua

З касовим апаратом, але без чека?

27 вересня, 2019, 17:20 Роздрукувати Випуск №36, 28 вересня-4 жовтня

Як колись пиво відпускалося тільки для членів профспілок,  так тепер чек, схоже, зможуть отримати лише власники смартфонів.

© Pixabay

У понеділок брав участь у поважному заході Європейської бізнес асоціації, де розглядали глобальні  перспективи бізнесу в Україні, аж раптом вухо  різонула  фраза: "В Європі навіть на чашку кави видають чек, а в нас…" 

Звісно, фраза звучала на підтримку розширення практики використання в Україні реєстраторів розрахункових операцій (РРО) серед фізичних осіб — підприємців (ФОП), що стало можливим у зв'язку з прийняттям парламентом законопроєктів 1053-1 і 1073. Але ж новітні зміни в законодавстві, навпаки, передбачали саме  позбавлення наших громадян звичної практики отримання паперового фіскального чека…

"Попереду" всієї Європи

Розгляд "чекового" питання в Раді супроводжувався ще однією знаменитою фразою: "Ми ж живемо у XXI столітті…" Мовляв, народні обранці, не будьте архаїчними, погоджуйтеся на чеки в електронному вигляді. І схоже,   що відтепер ми ті чеки зможемо розглядати лише на екрані монітора, тоді як    цивілізований світ друкує паперові чеки на кожну чашку кави, а, до речі, такі "несучасні" європейські країни, як Німеччина, лише планують стати фіскальними.

Тобто, незважаючи  те, що не всі в Україні живуть у XXI столітті, —  дехто (на відміну від народних депутатів) плентається  у XX, а то й у XIX , Європу ми таки "обігнали". Правда, в результаті, тепер чек зможуть побачити не всі покупці — громадяни України, а лише, ті хто заплатить китайцям за смартфон. Ось така заощадливість: замість того, щоб бізнес придбав собі простесенькі принтери для друку чеків мільйонам покупців, тепер мільйони покупців мають подбати про смартфон або, фактично, відмовитися від чека. Чому?

Та/або

Це випливає з тепер уже майже Закону України (законопроєкт 1053-1 прийнятий ВР в цілому) "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі й послуг". Адже його стаття 3 передбачає: "… проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені в фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій…"

А також: "…надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі…"

Аксіома: якщо чек не видається під час  купівлі, він не видається взагалі. А навіщо продавцю перейматися паперовим чеком, якщо законом не передбачене право покупця вимагати паперовий чек? Але ж чек — це розрахунковий документ, що засвідчує передачу права власності на товар від продавця до покупця й підтверджує виконання сторонами всіх умов розрахункової операції. Як, виходячи з магазину, покупець доведе, що він придбав товар? Яким чином на практиці він зможе (протягом 14 днів) повернути цей товар магазину, якщо той йому з якихось причин не підійде? Як зможе скористатися гарантією на цей товар? Як йому, врешті, позиватися до суду,   якщо, приміром, використання товару зашкодило покупцю?

Невже громадянам України, щоб отримати хоч якесь підтвердження законного придбання товару, доведеться в кожному кіоску і в кожній касі залишати свої персональні дані й чекати  виконання обіцянки про пересилання електронного чека? І що робитимуть ті, хто смартфоном не користується, бо  поки що  не живе у XXI столітті?

Підміна понять

У цивілізованому світі електронний чек (e-receipt) існує, але він — лише копія розрахункового документа, яким, безумовно, залишається   паперовий. Тобто паперовий чек видається покупцю обов'язково. Адже саме він є матеріальним свідченням   придбання товару чи послуги на певну суму. Натомість e-receipt здебільшого використовується як інструмент  маркетингу, приміром  для вивчення покупця та інформування клієнта про знижки. Якщо в сучасному світі завдяки e-receipt компанії відстежують  своїх потенційних клієнтів, то в нас намагаються покласти на нього фіскальну функцію. Але ж це — зовсім різні речі…

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Останній Перший Популярні Усього коментарів: 1
  • Igogos  Lucidos Igogos Lucidos 29 вересня, 04:54 А діюча зараз схема кого охоплює? Так, новий закон всіх не охоплює, зразу, а із часом - подивимось. Касовий чек на папірчику не вирішує абсолютно нічого. Він просто єдина на тепер легітимна форма засвідчення факту купівлі в роздріб. Форми можна вигадувати які тільки завгодно- скільки фантазії вистачить, от наприклад: по смс, електронною поштою, інформація в особистому кабінеті платника податків та навіть просто написаним від руки номером проведеного чека на клаптику будь-якого паперу, який можна буде перевірити на сайті податкової. Зараз же, згідно діючого закону, є відривні паперові чеки з голограмою у випадку неможливості пробити чек через РРО. Тільки коштують вони скільки й використовувати їх можна за певних обставин. Те, до чого ви справедливого привертаєте увагу - технічні речі. А новий закон покликаний вирішити інше - рівні умови для усіх. Мене більше непокоїть де вказана відповідальність податківця за неправомірні дії, покупця - за наклеп. Ну бо кожен такий факт звернення покупця із заявою, що йому видали "підробний чек" й "давай мені кешбек" = позапланова перевірка податкової - саме це буде реально буде блокувати роботу підприємця. А володіти фіскальним реєстратором дійсно дорого: про купити мовчу, забезпечити витратними матеріалами, періодичним сервісним обслуговуванням, є ще така річ як термін експлуатації, бо через деякий час купуй новий РРО. А знаєте, є місця де його фізично нема як становити та використовувати. От спробуйте десь на ринку в якомусь контейнері, де ні світла, ні тепла. РРО можна застосовувати тільки при плюсовій температурі навколишнього середовища, так написано в будь-якій інструкції до пристрою. Сходіть на ринок взимку й запитайте чому вони стоять у ватних штанах та валянках, проте з телефонами. згоден 0 не згоден 0 Відповісти Цитувати ДякуємоПоскаржитись
Випуск №1281, 8 лютого-14 лютого Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво