Перенесення мобільного номера - Бізнес - dt.ua

Перенесення мобільного номера

2 жовтня, 2015, 00:00 Роздрукувати Випуск №36-37, 2 жовтня-9 жовтня

Наступного року набере чинності принцип перенесення телефонного номера, після чого можна буде змінювати оператора, залишаючи незмінним свій номер. Після тривалого процесу вагання і бродіння нарешті це правило почне працювати.

 

Операторам доведеться знижувати ставку інтерконекту і вирівнювати тарифи

Наступного року набере чинності принцип перенесення телефонного номера, після чого можна буде змінювати оператора, залишаючи незмінним свій номер. Після тривалого процесу вагання і бродіння нарешті це правило почне працювати.

31 липня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), затвердила Порядок надання послуг з перенесення абонентських номерів, після чого його затвердило Міністерство юстиції України. Впровадити послугу планується у 1 кварталі 2016-го.

"Легке" перенесення

Перенесення мобільного номера (MNP — Mobile Number Portability) вже давно стало загальноприйнятою практикою в багатьох країнах світу. Хоча впроваджується воно по-різному, і сьогодні ця процедура забирає різний час і по-різному оплачується. Головний принцип полягає в тому, що номер фактично перебуває у власності людини, і вона може розпоряджатися ним як їй заманеться.

Звісно ж, телеком-оператори не зацікавлені у впровадженні такої послуги, оскільки прагнуть мати додатковий важіль для втримання клієнта. Тому ця ініціатива завжди належала державі в особі регуляторного органу.

"Перенесення номера — це не послуга, в класичному розумінні, це насамперед регуляторне зобов'язання. Жоден оператор не хоче, щоб від нього йшли абоненти, — каже Андрій Лебедєв, начальник департаменту регуляторних відносин і стратегії компанії "Астеліт" (life :)). Тому жоден оператор сам не запроваджує MNP. Це регулятор примушує оператора запустити цю послугу".

Однак в Україні механізм впровадження MNP активно обговорювався з телеком-спільнотою і представниками операторів, тож вони могли донести свою точку зору.

"Ми спільно з іншими учасниками ринку брали участь у громадському обговоренні проекту MNP і сприяли регулятору у виробленні юридично бездоганного механізму впровадження цієї послуги", — зазначає Андрій Осадчук, директор з регуляторно-правового забезпечення компанії "Київстар".

Експерти одностайно відзначають прозорість і прогресивність порядку переходу, який запроваджується в Україні. Так, для перенесення номера спочатку потрібно зареєструватися у свого оператора, потім подати заяву оператору, до якого хочете перейти, після чого процес має бути проведений усього за 24 робочі години. Це, до речі, швидше, ніж середній показник у Європі, де він становить 3,6 робочих дня. Зареєструватися й подавати заяву не означає оббивати пороги центрів обслуговування клієнтів і переходити на контрактне обслуговування. Реалізувати задумане можна буде і через сайти компаній. Нюанс у тому, що при переході абонента треба буде ідентифікувати, тоді як сьогодні багато хто користується пріпейд-послугами, і їхні дані не потрапляють до оператора.

Також передбачається, що плата за перехід братиметься оператором-реципієнтом, тобто тим, хто приймає. У цьому ще одна позитивна звісточка для користувачів, адже це означає, що в конкурентній боротьбі оператори знижуватимуть зазначену планку, аби заманити до себе клієнта. Але це ще не все! Більшість користувачів погодяться змінити оператора, тільки якщо у того будуть вигідніші умови, включно з ціною на послуги. Таким чином, виграють усі, навіть ті, хто й не планував змінювати оператора.

Адміністратор перенесення

Роль адміністратора баз даних перенесених номерів виконуватиме Український державний центр радіочастот (УДЦР), на площах якого буде встановлений транзитний сервер.

Днями УДЦР оголосив про початок процедури державних закупівель для впровадження в Україні MNP. Перед цим було проведено НДР з техніко-економічного обґрунтування впровадження централізованої бази даних.

"Для інформування потенційних учасників конкурсу ми розмістили на сайті УДЦР техніко-економічне обґрунтування впровадження централізованої бази даних перенесених абонентських номерів, — повідомив виконавчий директор державного підприємства Ярослав Янушевич. — Окрім того, ми готові надати компаніям усі необхідні роз'яснення щодо процедури закупівлі, що повністю відповідає чинному законодавству України".

Тож справа рухається вже у практичній площині, аби на початку наступного року MNP почало працювати.

Міжмережевий бар'єр

Усе було б чудово, якби не явні перекоси українського ринку мобільному зв'язку. Де склалася ситуація з майже безкоштовними дзвінками всередині мережі одного оператора і завищеною вартістю міжмережевих з'єднань. Багатьох цікавить, а як же додзвонювачі здогадуватимуться, в якій мережі ви перебуваєте. У цьому й полягає головна заковика. Спочатку треба вирівняти тарифи. Причому це зовсім не означає, що слід підвищити внутрішньомережеві дзвінки до 1 грн і вище.

Перепоною на шляху зниження тарифів стоїть так звана ставка інтерконекту, яку оператори платять один одному за дзвінки на чужі мережі. Поки що вона становить 36 коп. за хвилину, але вже з 1 жовтня 2015 р. знизиться до 23 коп. НКРЗІ планує й далі поступово знижувати ставку, у перспективі довівши її до 5 коп.

Комісія зазначає, що зниження міжмережевих бар'єрів — загальноєвропейський тренд, і Україна, яка показала своє прагнення інтегруватися в європейське співтовариство, має адаптувати свої ринки до норм і стандартів ЄС.

На думку НКРЗІ, зниження ставки сприятиме розвиткові конкуренції і дасть можливість операторам знизити тарифи на міжмережеві дзвінки, що, своєю чергою, створює перспективи збільшення обсягів телекомунікаційних послуг.

"Максимального ефекту буде досягнуто не так після технічного запуску MNP у першому кварталі 2016 р., як після зниження ставки інтерконекту і регулювання роздрібних цін. Тоді в абонента з'явиться реальна свобода. Ось тоді абоненти отримають усі переваги, які забезпечує ця технологія", — зазначає представник life:).

Однак одностайності в цьому питанні в операторів чомусь немає. Так, "Київстар" боїться втратити частину доходу. "Різке зниження ставки в середині операційного року — це істотна зміна умов функціонування ринку, що може позначитися як на його динаміці й доходах, так і на тарифній політиці й стратегії операторів. На наш погляд, обнуління розрахункової такси — несвоєчасний і поки що не прогнозований у найближчій перспективі регуляторний крок", — вважає Андрій Осадчук.

Хай там як, але знижувати ставку і вирівнювати тарифи все одно доведеться. А це означає, що наступного року, паралельно із впровадженням 3G-зв'язку, нас чекає зростання кількості послуг, які надаватимуться за нижчу вартість.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №47, 7 грудня-13 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво