«Найважливішому з мистецтв» Янукович додатково виділив сто мільйонів

Поділитися
У 2011-му Україна в галузі кіно, зрозуміло, як і раніше, не вирветься «наперед планети всієї». Але, базуючись на деяких «бухгалтерських» розрахунках, можна сказати, що спробує натиснути на педаль...

У 2011-му Україна в галузі кіно, зрозуміло, як і раніше, не вирветься «наперед планети всієї». Але, базуючись на деяких «бухгалтерських» розрахунках, можна сказати, що спробує натиснути на педаль. Новий бюджет передбачив для кіногалузі поточного року близько 120 мільйонів (гривень). Порівняно з попереднім «залишковим принципом» кінофінансування (було в межах 20-30 мільйонів) - сума майже розкішна. Як повідомило «ДТ. Україна» глава агентства з питань кінематографії Катерина КОПИЛОВА, на цей час у розробці перебувають декілька кінопроектів, які глядач зможе побачити уже в 2011-2012 рр.

- У кіноколах циркулюють кілька різних «цифр» на кіногалузь - і 130 мільйонів (нібито), і набагато менше...

- Спочатку взагалі йшлося про 24 мільйони гривень. Усього лише. Але потім усе змінилося...

- А в результаті чого змінилося? Які мотивації ви шукали й знайшли - перед урядом, президентом, щоб так різко укрупнити кінобюджет України?

- Тут особливо й шукати не треба... Просто зуміли мотивувати потребу такого рядка бюджету на кіно. Адже достатні аргументи для цього є. Думаєте, їх не досить? Молоді талановиті кінорежисери не могли себе проявити через колишні мізерні вливання в кіно... Деякі кіноідеї не вдалося реалізувати, оскільки вічно «залишковий принцип». Наші мотивації почули.

- Суджу з попереднього досвіду «бюджетного освоєння»: хоч би скільки виділяли (багато чи мало) на кіно, далеко не всі фільми доходять до глядача-споживача... Тим більше, як я розумію, частина цих коштів піде все-таки на покриття «боргів», тобто попередніх напівмертвих кінопроектів. Хіба не так?

- Я вже неодноразово казала , що не можна відмахнутися від «минулого». Від того, що залишилося ніби «у спадок». Були реальні запуски, на них передбачалися бюджети... Вже тепер можу точно сказати: реалізовано кілька етапів з дофінансування деяких, колись запущених кінопроектів... Зокрема п’ять картин 2007-2008 рр. Проте в цьому питанні є й проблемні аспекти.

- У чому вони?

- Як ви знаєте, є кілька кінопроектів (свідомо не хочу їх називати, щоб не ранити нікого з кінематографістів), - і вони, як і раніше, в стадії «запуску» (хоча зйомки так і не розпочалися!)... Зрозуміло, ці проекти потребують серйозних фінансових вливань. Проте саме ці фільми, робота над якими не розпочиналася, викликають чимало питань як художнього, так і фінансово-економічного характеру. Чи доцільно давати на них, скажімо, 700 тис. гривень? Адже немає жодних гарантій і впевненості, що цими картинами зацікавляться або фестивалі, або широкий глядач... У цьому - проблема. Однак, сподіваюся, її буде вирішено. Причому колегіально. Для її обговорення буде залучено спеціалістів, буде створено комісію.

А ось наступний, новітній етап - це розробка оригінальних ідей, концепцій. Є чимало цікавих пропозицій. Насамперед, у планах агентства - запуск десяти режисерських кінодебютів.

- Це короткий метр?

- Так.

- А який принцип відбору дебютантів?

- Досить простий, але ефективний. Кожен режисер має відстояти свою ідею. І найцікавіші будуть у запуску. До цієї роботи залучимо Спілку кінематографістів. Ми вже обговорювали з ними цю тему. Гадаю, тут прийнятний «пітчинг» - взаємообмін цікавими кіноідеями всім піде тільки на користь. Є й інші потенційно цікаві проекти, які, можливо, запустять... Гадаю, вже найближчим часом їх буде озвучено: на все свій час.

- Ваше агентство бере участь у спільному українсько-російському (а також німецькому, якщо не помиляюся) кінопроекті про Чорнобиль - фільм Олександра Міндадзе «В суботу».

- Так, ми беремо участь. Профінансували 30 обіцяних відсотків... І можу ексклюзивно повідомити: цей фільм уже запросили в конкурсну програму одного з найпрестижніших міжнародних кінофестивалів.

Є ще один, досить відповідальний для нас, художній кінозадум... Оскільки він пов’язаний з участю найвідоміших кінозірок світу.

- Хотілося б дізнатися, яка сума зі 120 мільйонів піде на реальні проекти нашої Національної кіностудії імені Олександра Довженка. В їхньому портфелі, на ваш погляд, є що-небудь варте уваги?

- Тут - питання відкрите... Ідеї, природно, є. Але, мабуть, не під кожну потрібно виділяти величезні бюджети... Пам’ятаючи попередній досвід... Ну й головне в цьому питанні: бачу нашу подальшу роботу зовсім не в рамках для багатьох зручної колишньої системи - «держава субсидує, а творчої відповідальності жодної». Хотілося б, щоб і довженківці активніше переходили на шлях копродукції. З іншими країнами. З цікавими закордонними партнерами. І щоб ми нарешті відійшли від архаїчного принципу держзамовлення. І надавали кіногалузі «держпідтримку».

- До недавніх реформ ваша структура називалася суворо й велично - Держкіно. Тепер - агентство... Звужені можливості вашого впливу на кіногалузь? Підпорядковуєтеся ви безпосередньо Мінкульту?

- Агентство з питань кінематографії діє самостійно у вирішенні важливих для кіногалузі питань... З Мінкультом - взаємодія. А спектр нашої діяльності - робота з ключовими державними кіностудіями. Вже на кінець січня в наших планах - широкі громадські слухання з питань кіно... На які хочемо запросити і президента, і прем’єра, і спікера Верховної Ради.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі