Високотехнологічний Ізраїль досі використовує залізничні колії часів Османської імперії - The Economist

07 вересня 19:30

Нове швидкісне сполучення між Тель-Авівом та Єрусалимом планують запустити до кінця вересня. Перший запуск планували ще 10 років тому.

 

Ізраїльські політики та підприємці люблять називати свою країну світовим центром транспортних технологій. Це було підтверджено минулорічною покупкою Intel за $ 1,5 компанії Mobileye, яка розробляє програмне забезпечення для безпілотних автомобілів. Проте, дорога від Тель-Авіву до штаб-квартири Mobileye у Єрусалиму займе лише 55 км польоту на дроні, і може перетворитися на годину їзди переповненою автомагістраллю. Їхати поїздом – така собі альтернатива. Це займе годину та 40 хвилин лише до зупинки, пише The Economist.

Минуло рівно 126 років з того часу, як перший поїзд прибув до Єрусалиму із берегів Середземномор'я, і ось нове швидкісне залізничне сполучення між Тель-Авівом та Єрусалимом вартістю у 7 мільярдів шекелів ($ 2 млрд) планується запустити 24 вересня. Проте, зважаючи на те, що до відкриття залишилося лише три тижні, Міністерство транспорту Ізраїлю не впевнене, чи все буде готово в зазначений термін. Відкриття було вже двічі відкладено. Цей проект почався ще у 2001, та спочатку його закінчення було заплановано на 2008 рік.

Якщо залізниця відкриється цього місяця, вона буде працювати лише до Тель-Авівського аеропорту Бен Гуріон. Решта маршруту не буде електрифікована до наступного року. Обіцянка дістатися столиці Ізраїлю від його бізнес-центру менш ніж за півгодини все ще залишається недосяжною. Затримки частково пояснюються семирічною тяганиною з еко-організаціями, та звинуваченнями у пошкодженні природних заповідників. Політику також можна частково звинуватити. Спочатку сподівалися на те, що німецька компанія Deutsche Bahn візьме участь, проте, згодом була відсторонена через суперечку щодо кількох миль дороги, що проходитиме зоною, анексованою Ізраїлем ще у 1967 році. Також вирішення питань фінансування між Міністерством транспорту та казначейством затримало закупівлю вагонів. В результаті, до 2020 року буде лише один поїзд спроможний на годинну подорож до Єрусалиму.

Теперішнє залізничне сполучення між Єрусалимом та Тель-Авівом залишається незмінним з моменту його відкриття за часів Османської імперії в 1892 році. Перша колія була ініціативою єврейського бізнесмена, була профінансована французькими католиками, щоб допомогти прочанам подорожувати від порту Яффо до Святого міста. Вона була відновлена британцями в 1920 році, а потім Ізраїлем. Але вона все ще проходить старими звивистими маршрутами. Поїздам, що піднімаються на Єрусалимські схили, часто доводиться зменшувати швидкість до 25 км/год та чекати доки проїде зустрічний потяг.

В 1971 році планувалось будівництво нової колії, але натомість уряд вирішив інвестувати у будівництво автомагістралей. Додати зниження податку на нові машини, і їхати ізраїльськими дорогами стало в чотири рази важче, ніж в інших заможних країнах, що входять до Організації економічного співробітництва та розвитку. Час змінити колії.