Китай створює в Європі портову інфраструктуру подвійного призначення — експерт

24 березня 11:49

Споруджуючи або реконструюючи порти і термінали, китайські компанії оснащують їх різним навігаційним обладнанням, системами зв'язку і моніторингу морського і повітряного простору.

 

Здобуття контролю над кількома портами по всій Європі й плани будувати нові - це ґрунт для нових побоювань у Європі і за її межами. Політики й експерти переймаються запитанням: чи не створює Китай портову інфраструктуру подвійного призначення, яку зможуть використовувати не тільки китайські контейнеровози, а й бойові кораблі Піднебесної? Запитання не нове, спекуляції на цю тему були популярні ще в 2000-х, коли КНР реалізовувала перші проекти морських портів в Азії й Африці. Але тепер ідеться не про "задвірки світу", а про Євросоюз.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Віктор Константинов, доцент інституту міжнародних відносин КНУ імені Тараса Шевченка. За його словами, споруджуючи або реконструюючи порти і термінали, китайські компанії оснащують їх різним навігаційним обладнанням, системами зв'язку і моніторингу морського і повітряного простору.

"Таке обладнання можна легко використати з розвідувальною метою, навіть якщо в номенклатурі встановлених систем будуть всуціль дозволені законом цивільні моделі. Про те, що такі проекти несуть загрозу для військово-морських сил західних країн, інформацію про переміщення яких отримуватимуть китайці, американці заговорили ще кілька років тому, коли китайські компанії домагалися дозволу на будівництво терміналів у портах ізраїльських Ашдода й Хайфи. Розташовуючи свої порти і термінали по всьому периметру Європи (серед останніх планів - порт у Швеції), китайські військові справді можуть отримати безцінне джерело інформації про можливого противника", - підкреслює експерт.

Детальніше про активізацію Китаю читайте у статті Віктора Константинова "Китайський гість" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".