У замовленні джинси в онлайн-медіа з'явився новий антитренд – ІМІ

05 грудня 14:02

"Опозиційна платформа-За життя" поступилася пальмою першості серед замовників.

 

Новим антитрендом замовлення джинси в українських онлайн-медіа стала її спрямованість проти конкретних законопроєктів, що може свідчити про інтереси окремих олігархів та великих компаній, свідчить дослідження ГО "Інститут масової інформації".

"Онлайн-медіа розміщували надзвичайно багато матеріалів проти законопроєкту №1210 (11,6% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення) і проти законопроєкту №2336-2 (7,9%)… Такий високий відсоток контрлобізму може свідчити про те, що за ним стоять економічні інтереси окремих олігархів та великих компаній", - йдеться у дослідженні.

Перший закон стосується змін до Податкового кодексу, зокрема збільшення ренти за видобуток залізної руди, що суперечить інтересам великих підприємств, які займаються цією діяльністю, аж настільки, що проти нього було розгорнуто цілу інформкампанію. Другий - запобіганню і протидії політичній корупції.

Традиційно найбільшими замовниками джинси є комерційні компанії та бізнес, на які припадає 24% замовних матеріалів, друге місце посідає "Опозиційна платформа-За життя" з результатом у 18,1%. Третє місце із результатом у 8,6% джинси посідають олігарх Ринат Ахметов і автовиробники.

Майданчиками для просування меседжів "ОПЗЖ" залишаються контрольовані головою політради партії Віктором Медведчуком телеканали ZIK, NewsOne і "112 Україна".

Антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали "РБК-Україна" (39 матеріалів, виявлених протягом тижня моніторингу), "Обозреватель" (31 матеріал), "112 Україна" і NewsOne (по 30 матеріалів). Не було виявлено замовних матеріалів на сайтах "Українська правда", "Ліга" та "Український тиждень".

Дослідження проводили з 21 по 25 жовтня 2019 року в 17 популярних інтернет-медіа, повна вибірка становила понад 20 тисяч новин.

Як повідомлялося, "Дзеркало Тижня" потрапило до переліку лідерів дотримання журналістських стандартів. Про це свідчать результати моніторингу онлайн-ЗМІ, здійсненого громадською організацією "Інститут масової інформації". В організації зазначили, що ЗМІ оцінювалися за 12 критеріями.

Медіа отримувало бал за кожну з категорій. До переліку увійшли ЗМІ, що набрали щонайменше дев'ять балів: "Дзеркало Тижня", Liga.net, "Українська правда", "Укрінформ", "Новое время", "Радіо Свобода", "Український тиждень", "Слово і діло", "Українські національні новини", "Громадське телебачення".