Радник Кличка запатентував кільцевий рух київської електрички

14 грудня 21:45

"Винахід" Кривопішина щорічно обходиться платникам податків у 251 тисячу гривень.

 

Комунальне підприємство "Київпастранс" щорічно виплачує радникові міського голови Києва Олексію Кривопішину 251 тисячу гривень за зареєстрований на його ім'я патент про рух міської електрички по кільцю.

Кривопішин, займаючи посаду керівника Південно-Західної залізниці, запатентував кільцевий рух електрички як корисну модель у 2012 році – через рік після того КМДА запустила рух електрички через 15 станцій для розвантаження столичного метро в години пік, повідомляє Bihus.Info.

У патенті зазначено, що "Рух поїздів здійснюється послідовно принаймні по одному з магістральних шляхів, розташованих у межах міста, через встановлений на ньому щонайменше один стрілочний перевід ", що фактично означає рух електрички по кільцевому маршруту.

Згідно із законодавством, реєстрація патенту на корисну модель не передбачає перевірки її на оригінальність. Посадові особи "Укрпатенту" просто приймають документи та оформлюють патент.

Кривопішина звільнили з залізниці в 2015 році після серії корупційних скандалів. У лютому наступного року мер Києві Віталій Кличко призначив його своїм радником.

У 2017 році Кривопішин уклав з "Київпастрансом" договір про виключне право на використання патенту, згідно з яким до 2022 року КП щорічно зобов'язана платити раднику мера 251 тисячу гривень.

Головний фахівець транспортного департаменту КМДА Віктор Петрук стверджує, що патент є недійсним, так як у світі чимало аналогів київської електрички. Зокрема, внутрішня залізниця функціонує в Парижі, Москві та інших містах.

Незважаючи на це, "Київпастранс" навіть не намагався оскаржити корисну модель Кривопішина в "Укрпатенті" або в суді.

Крім того, цей вид транспорту щомісяця приносить міському бюджету 7 мільйонів гривень збитків.

Для збільшення пасажиропотоку КМДА планує запустити проект "Трамтрейн" - трамвай, який з'єднає електричку з центром міста і спальними районами. У 2017 році Кривопішин вже запатентував цей проект як власну ідею.

Нагадаємо, Кабінет міністрів звільнив Олексія Кривопішина з посади голови Південно-Західної залізниці у березні 2015 року.

Причиною звільнення стало будівництво Кривопішиним спортивного комплексу "Олімпік Вілладж" за кошти держпідприємства.

У липні 2016 року суд відновив звільненого екс-начальника ПЗЗ на посаді. Кривопішин отримав від підприємства 444 тисячі гривень компенсації, але на місце роботи повертатися не став.