Європарламент посилив норми викиду вуглекислого газу новими автомобілями в Європі

28 березня 03:02

Передбачається, що до 2030 року рівень викиду СО2 у нових легкових авто знизиться на 37,5 відсотка порівняно з показниками 2021 року.

 

У Європарламенті в середу, 27 березня, прийняли нові норми викидів вуглекислого газу новими автомобілями в Європі. Вони значно жорсткіші за існуючі нині.

Згідно з новими правилами, з 2030 року викид CO2 у нових легкових машин повинен знизитися на 37,5 відсотка в порівнянні з рівнем 2021 року. Викиди двоокису вуглецю у легких вантажних автомобілів до цього ж терміну повинні бути знижені на 31 відсоток, повідомляє DW.

Проміжною метою для обох груп транспортних засобів виступає скорочення викидів на 15 відсотків до 2025 року. Норми є середнім показником викидів всіх проданих нових моделей одного автовиробника.

До такого компромісного рішення в грудні 2018 року прийшли представники Єврокомісії, Європарламенту, а також країн - учасниць ЄС. Слідом за Європарламентом ці правила повинна схвалити ще Європейська Рада. Встановлена межа є компромісом. Країни Євросоюзу закликали скоротити викиди вуглекислого газу на 35 відсотків, а Європарламент виступав за їх 40-процентне зниження.

При цьому багатьом автовиробникам важко виконати навіть нинішні норми (в середньому до 95 грамів на кілометр до 2021 року) без різкого збільшення продажів машин з електродвигунами і гібридними двигунами. У 2018 році середній показник викиду одного нового автомобіля в ЄС склав 118,5 грамів на кілометр шляху.

Голова Об'єднання німецької автомобільної промисловості (VDA) Бернхард Маттес (Bernhard Mattes) ще в грудні минулого року висловив сумнів у здійсненності нових правил. За його словами, для цього 40 відсотків усіх продаваних у Європі машин повинні бути електромобілями. У свою чергу, для цього по всій Європі повинна бути густа мережа зарядних станцій для електромобілів і потужні електромережі, здатні забезпечувати одночасну зарядку мільйонів машин "зеленою" енергією.

Нагадаємо, у 2040 році заборона на бензинові і дизельні автомобілі набирає чинності у Великобританії та Франції.

Раніше видання Financial Times писало, що експлуатаційна вартість електромобілів зрівняється зі звичайними авто наступного року. Експерти вважають, що попит на електротранспорт зростає, однак покупці недооцінюють вартість користування.

Також Fitch попередила нафтові компанії про загрозу з боку електромобілів. Агенція дає дуже похмурий довгостроковий прогноз для гігантів нафтового ринку, таких як Chevron, ExxonMobil, Royal Dutch Sell. Загроза для них полягає в тому, що поширення електромобілів може створити "смертельну інвестиційну спіраль", через яку знервовані власники акцій нафтових компаній почнуть продавати свої частки, підвищуючи ціну боргів.