Система електронного декларування почала роботу з опівночі 1 вересня

01 вересня 09:35

Держспецзв'язку передала НАЗК атестат відповідності системи безпеки реєстру.

 

Система електронного декларування активів держслужбовців успішно запущена і розпочала свою повноцінну роботу з 1 вересня, повідомила глава Національного агентства з питань запобігання корупції Наталія Корчак.

"Система була запущена вночі, опівночі 1 вересня", - сказав глава НАЗК вранці в четвер в ефірі телеканалу "112 Україна".

Корчак зазначила, що в систему був внесений ряд змін і виправлень, які стосуються, зокрема, взаємодії системи е-декларування з бібліотеками электорнных ключів.

Рішення про запуск системи було прийнято на засіданні НАЗК напередодні у середу, 31 серпня. Перед цим Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації (Держспецзв'язку) передала НАЗК атестат відповідності комплексної системи захисту інформації реєстру електронних декларацій.

"Прийняти в постійну промислову експлуатацію в 00:00 1 вересня 2016 року інформаційно-телекомунікаційну систему Єдиного державного реєстру декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування", - сказала Корчак.

Тепер у реєстрі будуть зберігатися дані з декларацій чиновників, починаючи з цього року, а у чиновників, які повинні подати декларації першими, є 60 днів для цього.

Читайте також: Порошенко пообіцяв залучити зарубіжних експертів до розслідування затримки запуску е-декларування

Нагадаємо, 15 серпня розпочав роботу реєстру електронних декларацій. Система була офіційно запущена незважаючи на те, що 12 серпня Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України (ДССЗІ) відмовилася видати атестат відповідності системі електронного декларування майна та доходів держслужбовців.

Запуск системи електронного декларування, яке є однією з умов надання Україні безвізового режиму, у "тестовому режимі" розкритикували в ЄС і міжнародних організаціях, закликавши український уряд оперативно усунути недоліки адміністративного і технічного характеру.

Відповідно до закону про протидію корупції в 2016 році, розширені електронні декларації повинні подати в 60-денний термін після запуску системи е-декларування службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище. Серед них, зокрема, президент і прем'єр-міністр з радниками і помічниками, члени Кабміну, заступники міністрів, члени Нацкомісії і АМКУ, голови ФДМ і НБУ та їх заступники, народні депутати, а також особи, посади яких належать до посад державної служби категорії "А" або "Б", а також судді, прокурори і слідчі, керівники, заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, військові посадові особи вищого офіцерського складу.

Детальніше про електронному декларуванні читайте в статті Юлії Самаевой "Загальне декларування: гра з нульовою сумою" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".