Реклама... за рецептом

25 березня 00:00

Ціла серія гучних скандалів, що вибухнули в Америці через побічні ефекти кількох надпопулярних фа...

 

Ціла серія гучних скандалів, що вибухнули в Америці через побічні ефекти кількох надпопулярних фармацевтичних препаратів, примусила Управління з контролю над якістю харчових продуктів і лікарських препаратів (FDA) упритул зайнятися регулюванням медичної реклами. Як засвідчили результати опитування, проведеного Kaiser Family Foundation, 51 відсоток американців підтримують жорсткість обмежень на рекламу ліків у неспеціалізованих ЗМІ. 2000 року цей показник становив лише 37 відсотків. Певна частина населення США взагалі вимагає повної заборони на таку рекламу, і Конгрес планує в найближчому майбутньому розглянути це питання. А поки що FDA готує рекомендації з цієї проблеми.Власне, сама поява фармацевтичних блокбастерів стала можливою тільки після того, як 1997 року відбулася лібералізація рекламного законодавства, особливо щодо телевізійної реклами. Відтоді рекламні бюджети фармацевтичних корпорацій сягнули рекордних показників. Так, Pfizer торік витратив на рекламу лише Celebrex 118 млн. дол., а Merck на рекламу Vioxx — 71,8 млн. Нинішнього року сукупний рекламний бюджет фармацевтичних компаній в Америці оцінюється в 3,8 млрд. дол. При цьому в деяких країнах, зокрема на території Європейського Союзу, пряму рекламу ліків споживачам узагалі заборонено.Поки що FDA має намір боротися не з самою рекламою, а з несумлінною подачею інформації. Відтепер фармацевтам доведеться в рекламних роликах повідомляти не лише про переваги, а й про недоліки нових препаратів. Більше того, випадки невиправданих рекламних обіцянок стосовно ліків каратимуться особливо суворо.