КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ ПРОТИ... РАКУ

Автор : Тетяна Бутусова
11 жовтня 00:00

Можливості комп’ютерних ігор набагато ширші за звичні «стрілялки» і навіть «навчалки». Скажімо, останнім часом західні медики починають активно використовувати їх у лікуванні різноманітних хвороб...

 

Можливості комп’ютерних ігор набагато ширші за звичні «стрілялки» і навіть «навчалки». Скажімо, останнім часом західні медики починають активно використовувати їх у лікуванні різноманітних хвороб. Так, фінські психологи розробили комп’ютерну гру, що допомагає впоратися із дислексією. Люди, котрі страждають на це захворювання, як правило, із трудом читають і пишуть, погано говорять і погано розуміють сказане. А за допомогою спеціальної гри можна поліпшити навички читання, тренуючи відповідні відділи головного мозку.

Психологи та психіатри з Гарвардської медичної школи розробляють методику лікування амнезії. Одним з елементів терапії стане популярна комп’ютерна гра «Тетріс». За даними інших американських дослідників, ця гра синхронізує роботу обох півкуль мозку і, таким чином, може надавати допомогу, коли потрібно зосередитися, швидко «увійти» в роботу.

Існують методики, що використовують комп’ютерні ігри для зниження різноманітних дефектів у хворих на дитячий церебральний параліч. Розвиваючі та навчаючі комп’ютерні ігри сприяють корекції інтелектуальних, рухових і мовних дефектів, формуванню й удосконаленню вищих психічних функцій: уваги, пам’яті, просторових і конструктивних уявлень, мови, логічного мислення. Такі ігри допомагають у розвитку швидкості реакції дитини, а також її маніпулятивної діяльності, включаючи дрібну моторику. У деяких емоційно нестійких дітей комп’ютерні ігри дозволяють зняти роздратування, невдоволення життям і оточуючими. У дитини з обмеженими фізичними можливостями, але з нормальним інтелектом після комп’ютерної гри знижується відчуття фізичної неповноцінності. Адже в грі вона може те, що в житті їй недоступно.

Американські психотерапевти з університету Емері в Атланті впроваджують методики лікування комп’ютерними іграми неврозів, що проявляються в різноманітних фобіях. Пацієнтів занурюватимуть у віртуальну реальність із повним «ефектом присутності» у певній ситуації. Приміром, психотерапевти мають намір створювати віртуальну грозу для тих, хто боїться гроз, віртуальний літак для тих, хто боїться літати, віртуальну колоду над прірвою для тих, хто боїться висоти. Поки пацієнт «уживається» у ситуацію фобії, лікар указує йому шляхи виходу з неї.

Подібним чином намагаються лікувати не лише безпосередньо захворювання психіки, а й соматичні недуги — для багатьох із них також дуже важливим є емоційний стан пацієнта, його бажання перемогти хворобу. Деякі даллаські лікарі-онкологи почали використовувати образне мислення як додатковий метод лікування ракових хворих. Хворим пропонувалося, приміром, уявити кров’яні тельця й імунну систему у вигляді безстрашних воїнів, а ракові клітини — у вигляді боягузливих і безпорадних тварин, яких цілком реально перемогти. Чверть зі 159 невиліковних пацієнтів після проходження психологічного тренінгу перейшли в категорію практично здорових, а дехто повністю позбувся недуги.