Педагогіка співпраці

Автор : Олександр Артеменко
15 липня 00:00

Якщо у Великобританії «кузнею кадрів» верхівки англійського суспільства традиційно є Ітон-колед...

 

Якщо у Великобританії «кузнею кадрів» верхівки англійського суспільства традиційно є Ітон-коледж, то в Україні на цю роль цілком може претендувати київська Олександрійська гімназія, педагогічний колектив якої ще 1990 року поставив перед собою високу мету — готувати підростаюче покоління до дорослого життя ініціативним, творчим, допитливим, постійно спраглим поповнення запасу знань. Саме такі люди потрібні в епоху, коли індустріальне суспільство трансформується в інформаційне. Днями був зроблений ще один важливий крок у цьому напрямі.

З початку навчального року в Олександрійській гімназії розпочне свою роботу спільна українсько-німецька білінгвальна школа. Відповідну угоду підписали 12 липня посол Німеччини в Україні Дітмар Штюдеманн і директор гімназії Олександр Добровольський.

Чому саме «Олександрійку» вибрало німецьке посольство?

За 15 років роботи її педагоги на ділі довели, що тут можна отримати дуже добру приватну середню освіту. Про це переконливо свідчать нагороди гімназії — стела і диплом «Якість третього тисячоліття» міжнародного рейтингу «Золота фортуна», звання лауреата рейтингу «Краще підприємство України-2004» у сфері освіти. Тут працюють чудові вчителі — автори популярних підручників і посібників, наставники переможців міжнародних шкільних олімпіад. Гімназія оснащена найсучаснішим устаткуванням на рівні найкращих приватних шкіл світу. В умовах здорового психологічного клімату (у класах налічується по 14—18 учнів) гімназисти поглиблено вивчають чотири іноземні мови, математику, літературу, біологію, філософію, політологію, психологію, логіку та інші предмети, зокрема старогрецьку і латинь. До речі, вивчення інформатики розпочинається з першого класу, тоді ж дітлахи починають освоювати і природничі науки — біологію, географію, екологію тощо. У старших класах заглиблено вивчають менеджмент, право, економіку, біологічні та інформаційні технології.

Гуманітарним наукам, за якими визнається пріоритетна роль у майбутньому, в навчальних планах відводиться гідне місце.

Все це аж ніяк не означає, що така напружена програма не залишає часу на дозвілля. Високоякісне гаряче харчування, екскурсії, спортивні й художні секції та студії, хор і хореографія, театр і бальні танці роблять життя гімназистів повноцінним, яскравим та різноманітним, а про їхнє здоров’я завжди подбає досвідчений лікар-педіатр.

Таким чином, можна стверджувати, що німецька сторона була приречена на цей вибір.

— Я переконаний, — каже Олександр Добровольський, — що наші гімназисти, опановуючи паралельно як німецькі, так і українські програми, отримають додатковий потужний стимул до всебічного розвитку. На прикладі нашої гімназії ми доведемо, що плюралізм, толерантність і полікультурність — не порожні слова, а поняття, наповнені конкретним живим змістом. Це стане ще одним підтвердженням безумовного прагнення і спроможності українців стати в один ряд із розвиненими європейськими державами.

— Наше бажання створити спільну українсько-німецьку школу в Олександрійській гімназії, — заявив пан Штюдеманн, — продиктоване високим рівнем і чудовою репутацією цього навчального закладу. Керівництво гімназії проявило велику мужність, погодившись провести такий експеримент. Олександрійська гімназія широко відкрита світові, і ми готові підтримувати її й надалі. У наших випускників нині з’явилася реальна можливість успішно продовжувати навчання у вузах Німеччини, де їм не доведеться адаптуватися до особливостей викладання, тому що середню освіту вони одержать за німецькими програмами. З іншого боку, наявність такої школи зробить столицю України більш привабливою для моїх співвітчизників — підприємців, які, приїжджаючи сюди робити бізнес, зможуть вирішувати проблему шкільного навчання своїх дітей. Це особливо актуально саме сьогодні, коли інтерес до вашої країни в Німеччині та інших країнах Заходу незмірно зріс і дедалі більше бажаючих приїхати в Україну, щоб підтримати ваше прагнення до економічного розвитку.