Власники українських НПЗ заявляють про перевагу заводів Митного союзу у $140 на тонні

03 лютого 12:26

Дев'ятивідсоткове зростання ставки експортного мита на російську нафту з 1 лютого 2011 року до 346,6 долара за тонну збільшило перевагу НПЗ країн, що входять до Митного союзу, перед українськими та європейськими нафтопереробними компаніями до 140 доларів на тонні нафтопродуктів.

 

Про це заявив виконавчий директор ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» Фелікс Лунєв, повідомляє прес-служба компанії.«Якщо в січні ця перевага становила близько 130 доларів на тонні, то сьогодні ми спостерігаємо погіршення конкурентних умов. Зі зростанням вартості нафти погіршується ціновий диференціал між темними і світлими нафтопродуктами, відповідно, маржа наших НПЗ знижується. Іншими словами, чим вища ціна на нафту, тим більші втрати українських НПЗ», - сказав Луньов.За його словами, наприкінці минулого року вітчизняні заводи втрачали долар на кожному барелі нафти, що переробляється, а в січні нинішнього року негативна маржа досягла вже трьох доларів на барель.На думку Лунєва, від підвищення цін на нафту і нафтопродукти виграють в першу чергу трейдери, які здійснюють постачання палив із країн Митного союзу, «які, користуючись своєю субсидіарною перевагою, витісняють з українського ринку не тільки місцевих, а й європейських виробників».«Сьогодні у роздрібній торгівлі маржа становить близько 180 доларів на тонні, а переробникам дістається мінус 40 доларів. Введення мита допоможе перерозподілити ці доходи на користь НПЗ», - підкреслив він.У січні 2011 року експортне мито на російську нафту становио 317,5 долара за тонну, світлі нафтопродукти -226,2 долара, темні - 121,9 долара за тонну. У січні 2011 року відповідно до угоди про формування Єдиного економічного простору все НПЗ країн - учасниць Митного союзу опиняються в умовах російських, тобто отримують нафту без мита.На думку операторів нафтопереробних заводів, ситуацію може врятувати введення мит на імпорт нафтопродуктів.Нагадаємо, що проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам.