Україна втрачає на туристах 6,37 мільярда на рік

29 жовтня 13:17

За десять років зовнішньоекономічне сальдо туристичних послуг України "скотилося" з позитивних 1,75 мільярда доларів до мінус 6,37 мільярда.

 

На на сьогодні, за даними Держстату, розрив між кількістю українських туристів, що виїжджають за кордон, та іноземців, які відвідали Україну, становить близько 10 млн людей на рік: 15 млн іноземців (частина з яких - транзитні) проти 26 млн українців. Навіть якщо врахувати, що не всі з 26 млн українців справжні туристи, а, приміром, частина з них гастарбайтери, які подорожують у пошуках роботи, за такого значного дисбалансу перетворити туризм на прибутковий сектор економіки нереально.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Надія Гоцуєнко. За її словами, експерти Всесвітнього економічного форуму дали оцінку конкурентоспроможності туристичної інфраструктури України - 78-ме місце в списку зі 140 держав. А в структурі вітчизняного ВВП ця галузь займає менше ніж 2%, при тому, що середній показник у країнах світу становить понад 10% від загальних доходів і близько 11% усіх робочих місць.

Автор підкреслює, що тільки 2018 року перевищення імпорту над експортом вимило з країни 6,37 млрд дол. (МВФ не такий щедрий до нас), але ж кризового 2008-го було навпаки - туристичний профіцит досягав 1,75 млрд.

"Проблема в тому, що робота над туристичним брендом "Україна" не ведеться. Новини про нас - це скандали, розслідування, вибори, політика і корупція. Така інформація не мотивує до відвідування. Для туристів з розвинених країн Україна некомфортна: немає нормальних доріг, навіть у таких туристичних hot spot як музеї, не завжди є аудіогіди або доступна навігація для іноземців, - розповідає директор "Чорнобиль Тур" Ярослав Ємельяненко. - А наявність віз для деяких розвинених країн дивує, адже візи в Україну - це не спосіб заробітку. Візьмімо туризм у Чорнобиль. Торік зону відчуження відвідали 74 тисяч людей, а за дев'ять місяців нинішнього - уже понад 90 тисяч. Одна з причин - у тому, що чорнобильський туризм подібний до наукової експедиції, тобто турист не очікує європейського комфорту й умов, а якраз навпаки. Якщо ж ми говоримо про щось більше, ніж відомі бренди України, то поки що немає єдиної системи, належної інфраструктури - для її створення потрібні великі інвестиції і зацікавленість держави".

Докладніше про необхідність нарощування туристичного потенціалу України читайте у статті Надії Гоцуєнко "Жорсткий туристичний дисбаланс" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".