Транспортування вантажів залізницями з Китаю в Україну і далі в Європу поки невигідна — експерт

16 вересня 12:10

Крім вартості, вона може бути штучно ускладнена недружньою політикою транзитних країн.

 

Рентабельність транспортування вантажів залізницями з Китаю до України й далі до Європи - інший фактор, який викликає застереження. Вартість доставки залізницею стандартного 40-футового контейнера з перевантажувальних хабів на кордоні Китаю та Казахстану до східної України найкоротшим центральним коридором (через Казахстан і Росію) становить понад 2 тис. дол. Водночас доставка морським шляхом контейнера зі східних портів Китаю на південь України обходиться в 1 тис. дол.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Дмитро Єфремов, Центр міжнародних досліджень Дипломатичної академії України ім. Г. Удовенка. За його словами, хоча транспортування залізницею відбувається удвічі швидше (14–16 днів проти 30 днів морем), воно може бути штучно ускладнене недружньою політикою транзитних країн.

"Залізничні перевезення поки що залишаються невигідними, а тому штучно підтримуються китайською владою місцевого рівня. Субсидії становлять від 1 до 5 тис. дол. на 40-футовий контейнер залежно від міста походження вантажу. Деякі китайські відправники вантажу, посилаючи до Європи не тільки вантажі, а й порожні контейнери, уже вибудували бізнес навколо одержання субсидій. Хоча сукупні витрати на підтримку залізничного варіанта ОПОШ для КНР цілком підйомні, - вони оцінюються у 0,7–1 млрд дол. на рік, але вже розробляються плани із припинення з 2022 р. субсидування", - зазначає експерт.

Детальніше про співпрацю з Китаєм читайте в статті Дмитра Єфремова "Прагматизм зі східною специфікою" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".