Росія витісняє Білорусь з українського ринку дизпалива

09 жовтня 12:36

У січні-вересні імпорт дизпалива з Білорусі скоротився майже на 10%.

 

За підсумками дев'яти місяців поточного року частка білоруської продукції в балансі українського ринку ДТ скоротилася з 43% до 35%, порівняно з аналогічним періодом 2017 року. Разом з тим частка російської продукції зросла з 28% до 37%. Про це пише enkorr з посиланням на дані Консалтингової групи А-95.

В абсолютних значеннях імпорт дизельного палива з Білорусі за аналізований період скоротився на 9,8% (179 тис. тонн) і склав 1656 тис. тонн. З цього обсягу 56 тис. тонн маркуються як "паливо дизельне експортне" (ТДЭ).

З нефтепродуктопроводу Прикарпатзахідтранс було поставлено 1734 тис. тонн, що на 46% (546 тис. тонн) більше, ніж за такий же період 2017 року. З цього об'єму через термінали трубопроводу на території України було прийнято 1462 тис. тонн, через термінал в Гомелі (Білорусь) з подальшою поставкою по ж/д через Чернігівську область - 272 тис. тонн.

Також з кінця 2017 року в Україну почалися залізничні поставки російського ДТ через Харківську область. За 9 місяців поточного року вони склали 127,4 тис. тонн. Левову частку цього обсягу імпортує компанія Укрэнерджи.

Наголошується, що внутрішнє виробництво ДТ за три квартали 2018 року збільшилося на 3,2% (18 тис. т) до 578 тис. тонн. При цьому його частка в загальному балансі скоротилася з 13% за 9 місяців 2017 року до 12% за такий же період поточного року.

Знизилася частка ДТ виробництва НПЗ групи Orlen. Відвантаження з Мажейкяйського НПЗ (Литва) за цей період скоротилася на 10%, а польські НПЗ групи повністю припинили постачання на український ринок. За даний період Orlen відправив в Україну 305 тис. тонн, що на 16% (59 тис. т) менше аналогічного періоду 2017 року. Частка ДТ Orlen на українському ринку за 9 місяців скоротилася з 9,8% до 7,3%, стверджують в А-95.

Морські поставки за підсумками трьох кварталів забезпечили 8,2% балансу ринку проти 8,7% за аналогічний період 2017 року. В абсолютних цифрах поставки зросли з 323 тис. тонн до 341 тис. тонн (+5,7%).

Як писало DT.UA, знизити ціни на бензин в Україні в два рази не вдасться, навіть якщо позбавити операторів "білого" ринку можливості заробити. Але сприяти здешевленню палива держава цілком здатна.

Про це докладніше читайте у статті Сергія Сапегіна, директора Науково-технічного центру "Психея", члена Громадської ради при Міненерговугільпромі, канд. техн. наук, і Геннадія Рябцева, професора Національної академії державного управління при президентові України, члена Громадської ради при Міненерговугільпромі, "Світові ринки нафти і газу: ризики і можливості для України" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".