Поставки російського дизельного палива впали у 4,5 рази

23 вересня 13:34

Виявилася не готовою інфраструктура, всім стала зрозумілою криза в "Укрзалізниці", а дії митників інакше як диверсією і не назвеш.

 

1 серпня 2019 р. розпочався захопливий експеримент з перекроювання паливного ринку. Запроваджене Кабміном мито на трубопровідні поставки російського дизельного палива зупинило найбільший канал імпорту ресурсу, що забезпечував у першому півріччі 2019-го близько 45% українського ринку.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". За його словами, серпень минув непомітно, а справжня "ломка" почалася у вересні, обіцяючи перейти в гостру фазу в жовтні. У розпал сезону пікового споживання палива просто не вистачає, ціни зростають щодня. Справа не тільки в особливостях ринку. Виявилася не готовою інфраструктура, всім стала зрозумілою криза в "Укрзалізниці", а дії митників інакше як диверсією і не назвеш.

"На все це нашарувалися різні форс-мажори й несприятливі обставини. У результаті вересневий баланс не сходиться на 10%. А жовтнева ситуація обіцяє бути ще гіршою і впирається в потребу нарощувати імпорт російського ресурсу, - зазначає експерт. - Порівняно з липнем поставки російського дизельного палива (ДП) впали в 4,5 разу. Якщо в липні було понад 300 тис. т поставок, то через місяць - 52 тис. Цей обсяг надійшов із Гомеля, де розташований потужний перевалочний пункт із труби на залізницю з подальшою відправкою в Україну (мито на залізничні поставки не поширюється). Зазначимо, що планували "налити" 120 тис. т".

Детальніше про проблеми з постачаннями дизельного палива читайте в статті Сергія Куюна ""Сухий" жовтень" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".