Необхідно створити Нацкомісію, яка відповідатиме за тарифоутворення на УЗ — експерт

08 липня 12:03

Німецький досвід також відповідає на питання, що робити з неприбутковими пасажирськими напрямками

 

Німецький досвід свідчить, що довіряти державному підприємству займатися тарифоутворенням - значить, закладати в нову парадигму міну уповільненої дії. Тим не менш, автоматичне тарифоутворення потребує якісної методології, щоб замість очікуваних наслідків не отримати спроби маніпуляцій над індексом. Тому необхідна Нацкомісія, яка відповідатиме за тарифоутворення на основі затвердженої методики розрахунку.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Володимир Кузьо. За його словами, досвід Deutsche Bahn також відповідає на питання, що робити з неприбутковими пасажирськими напрямками.

"Співпраця між Мінфіном та "Укрзалізницею" має відбуватися на основі спеціального меморандуму чи контракту, де описано показники ефективності. Крім того, Центр економічної стратегії пропонує переглянути процедуру виплати прибутку як дивідендів до державного бюджету на зобов'язання реінвестувати мінімум 90% прибутку в основні фонди компанії, - зазначає експерт. - Реструктуризація активів, скорочення чисельності й оптимізація витрат на підтримку інфраструктури можуть бути вирішені частковою приватизацією непрофільних активів, тоді як компанія зможе зосередитися на своїй основній діяльності, що генерує прибуток та має соціальну значущість для громадян".

Детальніше про реорганізацію "Укрзалізниці" читайте у статті Володимира Кузьо "Нова стратегія УЗ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".