На капітальний ремонт доріг у 2018 спрямовано лише чверть коштів субвенції

15 червня 13:38

Поточний ремонт дешевший і простіший, а головне, його можна повторювати щороку, даючи підрядникам стабільні заробітки.

 

У 2018 р. найбільше коштів субвенції (40%) було спрямовано на поточний середній ремонт, який має дуже короткочасний ефект, оскільки виправляє незначні пошкодження окремих елементів автомобільних доріг. Водночас на капітальний ремонт фактично спрямовано лише чверть (24%) коштів субвенції. Ще 34% грошей пішло на дрібний ремонт та експлуатаційне утримання і лише 2% - на будівництво та реконструкцію. Якщо повернутися до планів використання субвенції, то вони якраз передбачали, що більша частина грошей (62%) піде саме на капітальні ремонти. І це правильно, бо поточні і незначні ремонти не дають довготривалого результату, саме через них українські дороги щороку "тануть разом із снігом".

Про це у своїй статті для DT.UA пише Юлія Самаєва. Але, за її словами, поточний ремонт дешевший і простіший, а головне, його можна повторювати щороку, даючи підрядникам стабільні заробітки.

"Тому і виходить, що дорога на Хмельниччині зі станом зношеності у 92%, яка за всіма нормативами підлягає капітальному ремонту, потрапила до переліку доріг, що підлягають поточному середньому ремонту. І якщо не цього, то наступного року її знову ремонтуватимуть, бо 92% зношеності - це бездоріжжя, якому середній ремонт не допоможе. І намагаючись зробити щось швидше та легшим шляхом, чиновники свідомо нехтують якістю, між іншим використовуючи нераціонально державні кошти, - зазначає оглядач. - Практично в усіх регіонах, де проведено аудит, встановлено численні випадки порушення підрядними організаціями технології виконання ремонтних робіт, а саме - недотримання температурного режиму та використання асфальтобетонних сумішей невстановленого походження. Це є однією з головних причин руйнування дорожнього покриття через нетривалий строк з моменту завершення ремонтних робіт".

Детальніше про проблеми з дорогами читайте в статті Юлії Самаєвої "Децентралізоване бездоріжжя" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".