Лисичанський НПЗ заявив, що змушений продавати бензин в Росію через імпортерів

23 червня 10:58

Лисичанський НПЗ змушений переробляти давальницьку російську сировину у зв'язку з різким збільшенням на українському ринку імпортних нафтопродуктів. Про це йдеться в повідомленні прес-служби ТОВ «ТНК-ВР Коммерс».

 

У компанії нагадують, що після скасування мит на імпортні нафтопродукти у травні 2005 року частка іноземного палива на українському ринку зросла майже у 6,5 разів. «Масований імпорт з країн Митного союзу, які отримують нафту для переробки без сплати експортного мита на нафту, зумовив занепад української нафтопереробної галузі і завантаження потужностей вітчизняних НПЗ на рівні 20-30%. Більше половини ринку забезпечується за рахунок імпортних постачань, майже 80% яких припадає на країни Митного союзу - у першу чергу Білорусь. Тільки 10% імпортного палива в Україну постачається з високотехнологічних підприємств Європи», - відзначають у ТНК-ВР.

Прес-служба компанії заявляє, що в ситуації нерівної конкуренції з підприємствами Митного союзу єдиним шляхом виживання Лисичанського НПЗ, яке
належить ТНК-ВР, стала давальницька переробка російської нафти, що дозволило завантажити потужності, які простоювали б в іншому випадку.

За інформацією прес-служби, у червні 2011 року на потужностях заводу планується переробити понад 455 тис. тонн нафти, що майже в чотири рази перевищує обсяг переробки в аналогічному періоді минулого року.

Нагадаємо, раніше сьогодні з'явилася інформація про те, що запаси бензину на складах українських нафтопереробних заводів станом на 20 червня склали 34,5 тис. тонн, що є мінімальним рівнем за останні два роки. На думку експертів і нафтотрейдерів, це пов'язано з експортом Лисичанським НПЗ високооктанових бензинів до Росії.

Оператори українських НПЗ вже неодноразово заявляли про нерівні умови роботи у порівнянні з імпортерами нафтопродуктів, у зв'язку з чим вимагали ввести мито на імпорт нафтопродуктів. У той же час, за даними учасників ринку, частка імпортних нафтопродуктів на українському ринку не перевищує 30%, а введення мит призведе до монополізації ринку, підвищення цін і відсутності якісного палива.