Аеропорт Одеси віддали без тендера і невідомо кому

20 червня 05:53

Виконком одеської міської ради прийняв рішення віддати 77,9% аеропорту у власність маловідомої компанії «Одеса аеропорт девелопмент». Для цього було створено компанію ТОВ «Міжнародний аеропорт 'Одеса'", у статутному капіталі якого лише 22,1% буде належати міській громаді, решта - приватній фірмі.

 

Виконком одеської міської ради прийняв рішення віддати 77,9% аеропорту у власність маловідомої компанії «Одеса аеропорт девелопмент». Для цього було створено компанію ТОВ «Міжнародний аеропорт 'Одеса'", у статутному капіталі якого лише 22,1% буде належати міській громаді, решта - приватній фірмі.


Інвестор внесе до статутного капіталу 260 млн грн (загальний обсяг капіталу - 462,096 млн грн), а також зобов'язаний інвестувати $180 млн у реконструкцію аеропорту, пише «КоммерсантЪ-Украина».

Кому належить «Одеса аеропорт девелопмент» і чи був у неї досвід реалізації аналогічних проектів, у міськраді не повідомляють. Нічого не знають про компанію й опитані учасники ринку, але уточнюють, що це представники «місцевого бізнесу».

За планами одеської влади, реконструкція аеропорту розпочнеться у вересні і триватиме близько двох років. На першому етапі буде побудовано термінал, який зможе обслуговувати 1 тис. пасажирів на годину, або близько 1 млн пасажирів на рік (зараз - 400 тис. і 800 тис. відповідно). Планується також подовжити злітну смугу з 2,8 км до 3,2 км. Друга черга передбачає будівництво супутньої інфраструктури, реконструкцію та модернізацію існуючого терміналу, що дозволить збільшити потужність аеропорту до 4 млн пасажирів на рік.

Експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава вважає, що за умови проведення конкурсу бажаючих придбати аеропорт було б чимало. Серед претендентів на нього спочатку називалися компанія "Нью системс АМ" Олександра Ярославського і її партнер - російський «Базовий елемент» Олега Дерипаски. Але «Нью системс АМ» відмовилася входити до проекту через високі ризики і значну вартість проекту. А «Базовий елемент» був готовий вкладати кошти за умови приватизації аеропорту або отримання його в концесію, але одеська влада відмовилися його продавати. У 2009 році в конкурсі на реконструкцію перемогла російська «Новапорт» підприємця Романа Троценка. Але після того, як Одеса не увійшла до списку міст, що приймають Євро-2012, інвестор наполягав на зниженні обсягу початкових інвестицій у проект у розмірі $250 млн, а міська влада зменшувати суму відмовилися.

«Зараз готується урядовий законопроект, в якому буде чітко прописано механізм і правила передачі аеропортового господарства приватному інвестору. Імовірно, міська влада поспішає передати майно аеропорту до того, як закон буде прийнято», - припускає Ірина Кава.