БОМБИ ДЛЯ ТУРИЗМУ

Поділитися
«Воєнні дії» у світовій індустрії туризму розпочалися задовго до війни з Іраком. Першою «бомбою», скинутою на галузь, стали події 11 вересня...

«Воєнні дії» у світовій індустрії туризму розпочалися задовго до війни з Іраком. Першою «бомбою», скинутою на галузь, стали події 11 вересня. Однак тоді на тлі фінансового краху групи найбільших авіаційних компаній банкрутство туристичних фірм було не надто помітне. Проте відтоді турфірми, особливо зоорієнтовані на міжнародний туризм, систематично зазнають збитків. Різко зменшився потік туристів до Єгипту, Туреччини, Арабських Еміратів, інших країн Близького Сходу. Це вплинуло як на їхню цінову політику (тури стали набагато дешевшими), так і на сам контингент туристів: більшу їхню частину становлять громадяни СНД, які за останнє десятиріччя так до всього звикли, що ставляться до загрози терактів досить філософськи. Витягнути цей сезон на «есенгешниках» не вдасться. Ми опитали п’ять провідних туристичних компаній: «САМ», «Гамалія», «Україна-Русь», «Олімп», «ПАН-Юкрейн» плюс Державну туристичну адміністрацію. На думку експертів, значно порідшають пляжі Туреччини, яка останнім часом стала для українців найпопулярнішою зарубіжною країною літнього відпочинку.

Безумовно, від військових дій насамперед постраждають країни арабського регіону, незалежно від їхньої політичної позиції та обстановки в самій країні. Це відчутно вдарить по їхній економіці, адже в багатьох із них саме туризм є однією з основних дохідних статей бюджету.

Останні три дні йде активна евакуація туристів з Арабських Еміратів. Під посиленою охороною вивозять громадян Америки, Австралії, Японії та ін. Квитки на авіарейси до Америки та Європи розкуплені на кілька тижнів уперед. Керівництво країни виступило зі зверненням, у якому запропонувало Хусейну здатися.

Війна вже позначається на туристичному бізнесі всіх країн, і що довше вона триватиме, то сумніші прогнози.

Зменшиться кількість мандрівників до Америки та європейських країн, особливо до тих, які активно підтримували воєнні дії в Іраку. Оскільки саме для них загроза терактів стає особливо актуальною. Є надія, що в плані в’їзного туризму Німеччина, Франція, Росія постраждають менше за інших. Оптимісти зараховують до них також Іспанію, де уряд війну підтримав, але народ відреагував наймасовішими демонстраціями протесту: кількість учасників мітингів загалом перевищила три мільйони. Залишається Африка, Австралія та Латинська Америка. Проте вони теж зазнають збитку. Адже народ, який подорожує, масово перестає довіряти літакам. А на потягу в таку далечінь не швидко потрапиш. Піднімуться (не набагато) ціни на відпочинок у ряді країн середземноморського регіону й насамперед на Балканах.

Безумовно, сьогодні всі, хто займається міжнародним виїзним туризмом, побоюються, що їхній бізнес опиниться в глибокій кризі. І тому вони запеклі супротивники війни. Та коли це вже неминуче, то турагентства зацікавлені в якнайшвидшому її завершенні. У такому випадку можна буде «врятувати хоча б частину літнього сезону». Якщо ж війна матиме затяжний характер — багато хто просто розориться.

Щоб якось мінімізувати втрати й пережити війну, вихід один — обмежити ризики й скоротити їхні обсяги до реально контрольованих. А це означає відмовитися від усього, що може бути непередбаченим: у кілька разів зменшиться кількість усіх видів чартерних рейсів. Упор робитиметься на розвиток внутрішнього туризму.

В Україні, згідно з прогнозами, кількість відпочиваючих у себе в країні теж зросте. За попередніми даними, за минулий рік кількість туристів, які подорожують усередині країни, збільшилася на 4,5%, а тих, хто відпочиватиме за кордоном, стало на 1,5% менше. Нинішнього року слід очікувати збільшення відпочиваючих у Криму і Карпатському регіоні (ціни зростуть у середньому на десять-тридцять відсотків). Обставини, що склалися, по ідеї, мали б зробити Україну більш привабливою для іноземців. Та недостатня розвиненість туристичної інфраструктури й рівень сервісу поки що не на нашу користь.

Що ж до ринку наших турфірм, то, безумовно, вони зазнають (та й уже зазнали) збитків. Та в цілому ситуація на ринку буде менш напруженою, ніж у тій самій Росії, де є чітка спеціалізація туроператорів: «смертниками» стануть фірми, які займаються лише Туреччиною чи Єгиптом. В Україні ж операторів, чітко зоорієнтованих на якийсь один ринок, небагато.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі