Життя на Марсі: в стародавньому марсіанському метеориті знайшли азот

Життя на Марсі: в стародавньому марсіанському метеориті знайшли азот Космічне тіло отримало назву ALH(Allan Hills) 84001
Це, ймовірно, перший доказ того, що мільярди років тому Марс був придатним для життя.

Японські хіміки виявили органічні сполуки, що містять азот, у стародавньому метеориті, який відколовся від Марса 4 млрд років тому і впав на Землю, повідомляє Science Alert.

Відкриття дає підставу вважати, що в цей час планета могла нагадувати Землю і на ній існували живі організми - азот є невід'ємною складовою відомих на сьогодні життєвих процесів.

Космічне тіло отримало назву ALH(Allan Hills) 84001. Відколовшись в результаті зіткнення з іншим космічним тілом, воно залишалося на Марсі, поки 15 млн років тому - після нового удару - не виявилося в космосі. Метеорит летів у бік Землі, поки 13 тис років тому не впав на територію сучасної Антарктики, де його і виявили в 1984 році. Вага тіла становить 1930 р. Передбачається, що сформований з солесодержащих рідин, які були на Марсі чотири мільярди років тому.

Раніше вже було відомо, що метеорит містить вуглецеві сполуки, проте ALH 84001 перебував на Землі так довго, що вчені важко сказати, яке саме походження було у цього з'єднання - може бути, воно з'явилося вже на Землі. Як пишуть японські вчені в Nature Communications, з допомогою нових технологій їм вдалося провести точний аналіз і визначити, що речовини - марсіанські.

Як саме утворилися азотовмісні речовини поки не кажуть.