РФ допомогла ультраправій партії в Швеції домогтися рекордного результату на виборах — NYT - Світ - dt.ua

Росія допомогла ультраправій партії в Швеції домогтися рекордного результату на виборах — NYT

13 серпня, 10:57 Роздрукувати

Ультраправі "Шведські демократи" набрали майже 18% голосів виборців на парламентських виборах 2018 року.

Росія допомогла ультраправій партії "Шведські демократи" домогтися рекордного успіху парламентських виборах в 2018 році, підігріваючи антимігрантські настрої і розкручуючи пов'язані з націоналістами сайти і групи в соцмережах. Про це йдеться в розслідуванні, яке опублікувала газета The New York Times.

Зазначається, що російський телеканал НТВ, імовірно, намагався підбити молодих шведських іммігрантів влаштувати показну бійку перед камерами в охопленому безладом передмісті Стокгольма у 2017-му.

За словами співробітників шведських служб безпеки, прямого іноземного впливу на вибори не було, але він мав тонкішу форму. Зокрема, Росія допомогла стрімкому розвитку "ультраправої цифрової екосистеми" Швеції.

Партія побудувала мережу закритих сторінок в Facebook, охоплення аудиторії яких "в кінцевому підсумку перевищив би охоплення будь-якої іншої партії". Також "Шведські демократи" створили кілька власних медіа, які стали популярними.

NYT призводить свіжі заголовки цих видань: "Імміграція стоїть за браком питної води в Північному Стокгольмі", "Неповнолітній біженець зґвалтував дочку в приймаючій його сім'ї: він думав, що це законно", "Людині, яка вчинила операції на жіночих статевих органах своїх дітей, надали притулок у Швеції".

Найдружнішим Кремлю газета називає сайт Fria Tider. Він часто обмінюється матеріалами з російським пропагандистським агентством "Спутник". Через запис про власників доменів цей ресурс пов'язаний з мережею Granskning Sverige, відомою як шведська "фабрика тролів" — за переслідування в Мережі відомих шведських журналістів, особливо тих, які пишуть про Росії негативно.

Серед постійних авторів сайту — редактор німецької ультраправої газети Zuerst! Мануель Окзенрайтер. Він регулярно виступає на російському пропагандистському каналі Russia Тoday і до недавнього часу працював на члена бундестагу Маркуса Фронмаєра з вкрай правої партії "Альтернатива для Німеччини".

Опубліковані європейськими ЗМІ документи — які сам Фронмаєр назвав підробленими — "наводять на думку, що Москва сприяла його виборчій кампанії, щоб отримати абсолютно контрольованого депутата", стверджує NYT.

Рука Росії в долі цих видань "прихована від очей, але відбитків багато", стверджує NYT. Наприклад, один з авторів Samhällsnytt, який раніше працював на "Шведських демократів", нещодавно був позбавлений парламентської прес-акредитації після того, як служба безпеки встановила, що він контактував з російською розвідкою.

Читайте також: Швеція назвала Росію головною загрозою національній безпеці

У 2010 році "Шведські демократи" набрали 5,7% голосів на виборах — і вперше увійшли до складу парламенту Швеції. А в 2018 році партія отримала майже 18% голосів виборців, посівши третє місце.

Докладніше про вибори у Швеції читайте у статті Олексія Коваля для DT.UA "Швеція: бастіон європейського лібералізму встояв".

За матеріалами: DT.UA / Meduza / The New York Times /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №47, 7 грудня-13 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >