Наполеонівські війни Франції проти COVID-19 - The Economis

Поділитися
Наполеонівські війни Франції проти COVID-19 - The Economis Національна компанія французьких залізниць, торік перевірила можливість перетворення звичайних пасажирських поїздів в медичний транспорт під час навчань © wikirecent.com
Франція досить швидко змогла мобілізувати ресурси на боротьбу з COVID-19, але зіткнулася з проблемою прийняття рішень "на місцях".

Швидкісний пасажирський експрес, який вийшов зі страсбурзького залізничного вокзалу вранці 26 березня, увійшов в історію Франції, але не через рекорд швидкості. На борту перебували 20 пацієнтів на машинах життєзабезпечення, пасажирські сидіння переобладнали під ліжка, четверо перебували - у візках. Їх подорож залізницею привело їх зі східної Франції, регіону, який першим піддався зараженню COVID-19, у відділення інтенсивної терапії у Нант, Анже та інші містах на заході. До 1 квітня переобладнані поїзда вивезли десятки пацієнтів зі сходу, і все частіше з Парижа. Це перший випадок, коли Франція мобілізувала свої швидкісні поїзди для інтенсивної терапії. Такі заходи є частиною національних зусиль по звільненню перевантажених регіональних лікарень, які борються з пандемією, пише The Economist.

До 1 квітня у Франції було зареєстровано 57 763 випадки зараження і 4043 смерті. Статистика менш жахлива, ніж в Італії або Іспанії, але смертність набагато вище, ніж у Німеччині. У міру того, як країна готувалася до гіршого, уряд продовжив термін карантину до 15 квітня і попередив французів: "Ми переживемо дуже важкий, дуже напружений, дуже жорстокий момент". Франція має довгу історію централізованого правління та потужний адміністративний механізм для його забезпечення, починаючи з часів Наполеона і частково до нього. Криза розкриває переваги такої системи, але також і її недоліки.

Французький дирижистский рефлекс (Дирижизм - політика активного втручання в управління економікою з боку держави в середині сорокових років XX ст. у Франції – ред.) можна побачити в швидкій відправці пацієнтів інтенсивної терапії, яка почалася 18 березня. Департамент Верхнього Рейну отримав спалах COVID-19 раніше, через скупчення людей на п'ятиденних євангельських зборах в Мюлуз. До 17 березня, коли президент Еммануель Макрон закрив всю країну, відділення інтенсивної терапії в цьому регіоні вже були переповнені. Виявилося, що SNCF (Національна компанія французьких залізниць - ред.), у минулому році перевірила можливість перетворення звичайних пасажирських поїздів в медичний транспорт під час навчань з планування стихійних лих. Тепер швидкісні потяги є частиною загальнонаціональної системи перерозподілу, в яку також входять збройні сили. Військово-повітряні сили доставляли пацієнтів на апарати життєзабезпечення зі східної Франції в лікарні в Бретані, Бордо і Марсель, в той час як військово-морське судно класу "Містраль" перевозило інших важко хворих людей з Корсики в Марсель. Сусідні країни також взяли пацієнтів зі східної Франції.

Адміністративна структура Франції також дозволила нав'язувати і забезпечувати примусове утримання у в'язницях. На наступний день після оголошення про карантин центральна бюрократія, розробила нову форму, яку кожна людина має підписати, щоб виправдати будь-яка подорож з дому. Поліцейські і жандарми, які патрулюють майже порожні вулиці, парки і пляжі, з тих пір провели приголомшливі перевірки 5,8 млн людей і таких документів. На порушників карантинних заходів було накладено 359 000 штрафів. Цікаво, що в урядовому законі "Про надзвичайну ситуацію в галузі охорони здоров'я", в уряду є повноваження контролювати ціни на певні продукти і реквізаційні запаси.

Надзвичайна ситуація також використовує існуючі лінії централізованої бюрократії. У число своїх заходів по підтримці працівників і підприємств міністр фінансів Бруно Ле Мер включив схему "часткове безробіття", яка допомагає фірмам уникнути звільнень, згідно з яким держава виплачує 84% заробітної плати працівників. Незважаючи на початкові затримки, програма вже охоплює 3,6 млн працівників. Дійсно, французи, схоже, з ентузіазмом возз'єднуються зі своїм внутрішнім Жан-Батистом Кольбером, міністром фінансів Людовіка XIV. Під час відвідин фабрики по виробництву медичних масок 31 березня Макрон заявив, що "післязавтра не буде виглядати так, як раніше", і що тепер вкрай важливо "виробляти більше у Франції". Навіть паризька еліта, стала зручною мережею, так як керівники компаній, що виробляють предмети розкоші, і виробники автозапчастин перебудовують фабрики під потреби сфери охорони здоров'я.

Проте, в інших відносинах існують і недоліки такої системи. По-перше, централізовано прийняті рішення можуть бути помилковими. Візьмемо брак масок. Ще в 2012 році завдяки плануванню стихійних лих Франція мала запас в 1,4 млрд. Медичних масок. До того часу, коли почалася криза COVID-19, цей запас скоротився до 140 мільйонів. Причиною стала зміна стратегії, яка виявилася помилковою, замість цього довелося покладатися на контракти на швидкий імпорт з Китаю та інших країн.

Інше - це може перешкодити ініціативі "на місцях". Наприклад, ближче до німецького кордону, французи відстають у питанні тестування людей на COVID-19. Децентралізована система охорони здоров'я Німеччини, мабуть, допомогла стимулювати швидку розробку тестів у різних лабораторіях по всій країні, а також їх раннє використання. "Питання наполеонівського підходу дійсно важливий", - говорить Франсуа Ейсбур, з Фонду стратегічних досліджень, який брав участь у плануванні катастроф у Франції 15 років тому: "В ході випробувань ми побачили, як прекрасна централізована система дає збій".

Більш того, централізована адміністрація спираєтьсо на високий рівень довіри, оскільки альтернативних джерел повноважень небагато. Однак суспільна довіра також вимагає терпіння, з яким важко впоратися в надзвичайній ситуації. Це було ясно під час скандалу з використанням хлорохіну для лікування COVID-19, за який виступав Дідьє Рауль, мікробіолог з Марселя. Навіть коли французький центральний орган охорони здоров'я висловив сумнів, на тротуарі біля його клініки з'явилися довгі черги. Олів'є Віра, міністр охорони здоров'я, спочатку дотримувався протоколу, оголосивши, що хлорохін не буде схвалений до проходження повних клінічних випробувань. Оскільки громадське нетерпіння посилювалося, 26 березня він вирішив дозволити його використання для пацієнтів COVID-19 при певних обставинах в будь-якому випадку.

Це ключовий момент для країни з першокласної системою охорони здоров'я та однією з найвищих у світі тривалістю життя. Франція сподівається, що карантин почне уповільнювати кількість надходжень в інтенсивну терапію до прийнятного рівня, в той час як замовлення додаткового обладнання, включаючи такі необхідні вентилятори, будуть і далі поступати. Між тим, лікарні роблять те, що можуть. А Париж, чиї вулиці порожні настільки, наскільки переповнені відділення інтенсивної терапії, готується до гіршого.

Також Чехія повідомляє про уповільнене щоденне зростанні числа випадків коронавіруса. Всього в країні з населенням в 10,7 мільйонів чоловік провели 85 тисяч тестів.

В даний час найбільшим епіцентром захворювання є США – за добу в країні заразилися коронавірусною інфекцією понад 25 тисяч чоловік і 1 165 померло. Загальне число заражень в країні склало 336 673.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі