Міністр економіки Німеччини відмовчується в скандалі з Volkswagen – Handelsblatt

Поділитися
Міністр економіки Німеччини відмовчується в скандалі з Volkswagen – Handelsblatt Мовчання Габріеля щодо історії з Volkswagen руйнівне для авторитету німецької промисловості © serc.carleton.edu
Замість активних дій віце-канцлер намагається переговорити німецького канцлера в міжнародних питаннях.

Міністр економіки Німеччини Зігмар Габріель обговорює санкції проти РФ, а про "дизельний" скандал із Volkswagen (VW) мовчить, пише німецьке видання Handelsblatt.

"Де, вибачте будь ласка, міністр промисловості?", звучить заголовок німецького видання.

"Мовчання віце-канцлера та міністра економіки Німеччини Зігмара Габріеля щодо історії з Volkswagen є руйнівним. Знак якості "Зроблено в Німеччині" в небезпеці - але міністр нічого не чує", - пише автор статті.

За знаком "Зроблено в Німеччині" стоять промислові товари високої якості. Клієнт може бути впевнений, що його не обдурять. Покупці знають, що, купуючи німецький автмобиль, людина отримує на нього вічну гарантію. І в цьому проявляється унікальна сутність бренду також і Volkswagen. VW була якимсь ідеалом якості німецького майстерності.

Автор статті зазначає, що Німеччина виробляє найкраще обладнання, є лідером у хімічній промисловості, і знаходиться в перших рядах з виробництва електротехніки. "Але все це вже не актуально зараз. Якщо глобальний гравець, такий як VW спалює хатину, полум'я швидко поширюється далі. Навіть найбіль солідні компанії навряд чи зможуть встояти", - наголошується в статті.

Як пише автор, сьогодні не тільки споживачі, але і німецькі менеджери компаній підіймають питання: "Де міністр промисловості? Що робить Зігмар Габріель, щоб зупинити загрозу нашого процвітання?". І сам передбачає, що Габріель "не може передати, що у галузі на душі".

Із великим галасом федеральний міністр з економічних питань створив альянс для промисловості, який почав свою роботу в березні цього року. Очікувалося, що з допомогою альянсу можна буде багато чого домогтися, вести діалог в умовах відповідальної ринкової економіки. "Так що йому (Габріелю – ред.) було чим протистояти спільно з профспілками та роботодавцями в драматичній ситуації з VW", - міркує автор. Добромисні декларації для роботи в промисловій політиці - це одне, інше питання – де дії, коли мова йде про гігантський збиток, нарікає він.

Наголошується, що квазі-сімейна компанія з державною участю не вдалася. "Габріель міг би винести на порядок денний питання про перегляд правил корпоративного управління. Або почати діяти, а не лише обговорювати це питання в колі профспілок і роботодавців", - йдеться в статті.

Економіка Німеччини процвітає за рахунок своєї промисловості, за цим з часткою скептицизму спостерігають різні рухи "зелених". "Потрібно визнати, що є бажаючі пригальмувати Габріеля, міністра економіки, який провів стрес-тест для промисловості введенням у вугільній галузі податку на викиди для старих електростанцій", - наголошується в статті.

Варто відзначити, що після введення такого "плаваючого" податку профспілки Німеччини занепокоїлися про втрату близько 10 тисяч робочих місць. Тоді Габріель заявляв, що завдання знизити викиди шкодить клімату діоксиду вуглецю повинно бути пов'язане з активним розвитком принципів ціноутворення в оптовій торгівлі електрикою, що принесе певний полегшення підприємствам.

У грудні поточного року німецький уряд ухвалив програму зменшення до 2020 року ще на 22 млн тонн застосування вугілля, яке містить діоксид вуглецю в атмосферу. Країна оголосила про свою мети по захисту клімату – на 40% менше СО2 у порівнянні з 1990 роком. Ініціатором цього плану була канцлер Ангела Меркель, яка намагалася вмовити Габріеля ще раз прорахувати наслідки такого скорочення для вугільних концернів.

Бездіяльність у зв'язку зі скандалом VW, ніхто не може зрозуміти, йдеться в статті. Звичайно, Габріель не зможе втихомирити захисників екології на хвилі політичного скандалу. "Але для міністра економіки мовчання в такій ситуації є руйнівним. Його місія полягає в боротьбі за всю галузь", - йдеться в статті.

Німецький канцлер Ангела Меркель мала б розраховувати на свого віце-канцлера. "Але міністр економіки змагається в обговоренні міжнародних питань, таких як санкції проти Росії. Краще б він використовував цей час не для невдалої спроби досягнення політичної вигоди, а працював над відновленням пошарпаної репутації німецької економіки. Але досі ми не бачимо ніяких дій в цьому напрямку", - йдеться в статті.

Автор підкреслено нагадує, що етикетка "Зроблено в Німеччині" була винайдена у другій половині 19-го століття англійцями, щоб заявити про німецькі вигідні ціни. Цей знак якості пройшов більше сотні років і є унікальним у світі. "Міністр економіки повинен це зберегти", - резюмує автор.

Агенство Reuters писало, що скандал з Volkswagen показує тісні зв'язки автомобільної галузі Німеччини з політикою. Зокрема, в статті вказувалося, що до прем'єрам Нижній Саксонії, які просунулися за рахунок Volkswagen, відносяться Шредер або "автоканцлер" і нинішній віце-канцлер Зігмар Габріель, а також колишній президент Крістіан Вульф.

Минулого тижня глава Volkswagen Мартін Вінтеркорн, щодо якого розпочато розслідування, оголосив про відхід у відставку у зв'язку зі скандалом, який виник через те, що компанія за допомогою спеціального обладнання фальсифікувала дані екологічних тестів. А автомобілі німецького автомобільного виробника викидали в атмосферу в 40 більше оксидів азоту, ніж дозволено.

Видання Newsweek писало, що Volkswagen загрожує економіці Німеччини більше, ніж криза в Греції. У минулому році Volkswagen продала 600 тисяч автомобілів у США. Це принесло компанії близько 6% від глобального доходу в розмірі 9,6 мільярдів доларів. Американський регулятор збирається оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів. Всього на рахунках компанії є 24 мільярди доларів, тому після сплати штрафу їй доведеться провести скорочення.

Інвестори компанії почали зазнавати збитків разом з німецьким автовиробником. Катар втратив 4,8 мільярдів доларів через скандал навколо Volkswagen.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі