Італія заборонила порятунок біженців на морі без дозволу - Світ - dt.ua

Італія збирається штрафувати неурядові організації за порятунок біженців

16 червня, 05:16 Роздрукувати

Уряд Італії неодноразово оголошував італійські води закритими для рятувальних суден НУО.

Кожен день у морі тонуть шість біженців © Amnesty Internaional

Італійський уряд ухвалив новий указ про безпеку, який буде означати, що рятувальні судна неурядових організацій (НУО), які доставляють мігрантів до Італії без дозволу, можуть бути оштрафовані на суму до 50 тисяч євро.

У п'ятницю ввечері президент Італії Серхіо Маттарелла підписав законопроект про безпеку та імміграцію, підготовлений Маттео Сальвіні, вкрай правим міністром внутрішніх справ і лідером партії "Північна ліга", який був описаний групами допомоги як "оголошення війни проти НУО, що рятують життя на морі", повідомляє The Guardian.

Новий указ посилює повноваження міністерства внутрішніх справ по імміграції і спрямований на те, щоб покласти кінець місіям НУО з порятунку в центральному Середземномор'ї.

Популістський уряд Італії неодноразово оголошував італійські води закритими для рятувальних суден НУО. Через цей жорсткий підхід кілька човнів опинилися в морі на мілині, і, принаймні, 1150 мігрантів загинули за рік, намагаючись дістатися до Італії з Лівії.

Агентство ООН у справах біженців, УВКБ ООН, закликало уряд Італії "переглянути" законопроект про те, що "воно буде карати за порятунок на морі", і закликало Рим переглянути указ і внести в нього поправки, поставивши життя біженців вище, ніж бажання жити в спокої.

Після підписання президентом законопроект вже набув чинності. Однак у парламенту є 60 днів, щоб відкликати його, хоча це малоймовірно.

"Новий указ ставить під загрозу правові принципи і обов'язок рятувати життя", - сказала Клаудія Лодесані, президент неурядової організації "Лікарі без кордонів" (MSF) в Італії. "Це як штраф машини швидкої допомоги за перевезення пацієнтів до лікарні".

ООН попередила, що ризик того, що мігранти та біженці можуть потерпіти аварію і загинути в морі, є найвищим з таких, які коли-небудь існували в зв'язку з відсутністю рятувальних кораблів НУО та конфліктом у Лівії, який прискорює від'їзди з загрозливою швидкістю.

Згідно з даними УВКБ ООН та Міжнародної організації з міграції, з початку 2019 року в Італії з Північної Африки прибуло 1940 людей, і майже 350 людей загинули в дорозі - таким чином, рівень смертності для тих, хто перетинає кордон, складає понад 15%.

"Якщо ми не будемо втручатися в це найближчим часом, буде море крові", - сказала Карлотта Самі, прес-секретар УВКБ ООН.

У першому проекті нового законопроекту Сальвіні спочатку пропонував штрафи для НУО "від 3500 до 5500 євро за кожного перевезеного іноземця". Але пропозиція була в кінцевому підсумку переглянута після критики з боку декількох депутатів.

Новий законопроект слідує ще одному суперечливому декрету про безпеку, затвердженому італійським парламентом у грудні 2018 року і стосується прав на притулок. Правила залишили сотні в юридичному підвішеному стані, позбавивши гуманітарного захисту тих, хто не має права на статус біженця, але інакше не може повернутися додому, і були застосовані кількома італійськими містами незабаром після схвалення.

Читайте також: У 2018 році на шляху до Європи загинули майже 2300 мігрантів і біженців - ООН

Проблема вироблення спільної міграційної політики у рамках ЄС має не тільки економічну та гуманітарну складову, — на неї великою мірою впливають політичні розбіжності. Країни півночі й півдня Європи, країни "периферії" та ті, що розміщені всередині континенту, все ще обстоюють різні підходи.

Докладніше читайте у статті Олексія Коваля "Європу накриває вал нелегальної міграції" для тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

 

 

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №28, 20 липня-26 липня Архів номерів | Зміст номеру < >