Французькі вчені зафіксували витік радіації в РФ або Казахстані

Над Європою пройшла радіоактивна хмара, французи кажуть, що був витік радіації. Можливо в РФ.
Обидві країни спростовують цю інформацію.

Французькі вчені з Інституту ядерної та радіаційної безпеки (IRSN) виявили серйозний витік радіації, імовірно, в Росії чи Казахстані, сказано на сайті інституту.

Радіоактивний ізотоп рутеній-106 виявили в атмосфері Європи кілька європейських моніторингових структур у період з 27 вересня по 13 жовтня. Мова йшла про рівні в кілька міллібеккерелей (мБк) на кубічний метр.

На думку вчених, це вказує на аварію на ядерному об'єкті в одній з цих країн, і сталася вона в останній тиждень вересня або на початку жовтня.

При цьому, якби аварія такого масштабу сталася у Франції, знадобилася б евакуація людей або укриття в захисних спорудах в радіусі декількох кілометрів.

IRSN виключив можливість витоку радіації через падіння працюючого на рутенії супутника, оскільки розслідування МАГАТЕ показало, що у вказаний період такі супутники не падали.

Наразі рутеній в атмосфері Європи не виявляється.

Як повідомляє Reuters, посилаючись на директора IRSN Жан-Марка Пере, місцем витоку можуть бути Росія і Казахстан.

"Російська влада сказала, що не знає про аварію на її території", - повідомив виданню директор IRSN Жан-Марк Перес. Представник МНС Росії сказала, що поки не може дати коментар.

У той же час Казахстан спростував причетність до радіації в Європі, передає "Радіо Свобода". В Інституті радіаційної безпеки та екології, що базується в Курчатові (Східно-Казахстанська область, колишній центр закритого Семипалатинського ядерного полігону) Національного ядерного центру Азаттику повідомили, що казахстанським дослідникам невідомо про аварії на об'єктах з ядерною інфраструктурою всередині країни.

Як повідомлялося раніше, в Північній Кореї на полігоні для ядерних випробувань "Punggye-ri"обрушився тунель, в результаті чого загинуло близько 200 осіб