Експертиза відновила ймовірну картину аварії Superjet в Шереметьєво - Світ - dt.ua

Експертиза відновила ймовірну картину аварії Superjet в "Шереметьєво"

15 травня, 04:59 Роздрукувати

Літак дійсно був вражений блискавкою, проте ситуація не була критичною, а екіпаж допустив ряд помилок, вважають фахівці.

Пожежа була спровокована витоком гасу з кормових паливних баків © Соцмережі

У Росії в ході розслідування пожежі в авіалайнері Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100), який загорівся після приземлення у московському аеропорту "Шереметьєво" 5 травня, експертиза відновила передбачуваний хід подій, повідомляє "Коммерсантъ" з посиланням на власні, близькі до розслідування джерела.

Через 15 хвилин після зльоту авіалайнер був дійсно вражений блискавкою; антигрозовий захист лайнера відключив генератори, літак перейшов на роботу від аварійних акумуляторів і ручне керування. Експерти з посиланням на керівництво по експлуатації SSJ-100 підкреслюють, що така ситуація вважається аварійною, проте не вимагає негайної посадки і подачі сигналу лиха. Літак міг перебувати в повітрі достатньо часу для того, щоб сісти на найближчий пристосований аеродром, або виробити паливо над посадковою смугою.

Розшифровані дані параметричного самописця свідчать, що пілоти змогли приземлитися тільки з другої спроби, витримавши необхідну швидкість, однак через помилки пілотування літак проскочив розрахункову точку приземлення. У спробах швидше сісти пілоти почали "притискати" SSJ-100 до землі – звідси різке підвищення потужності двигунів і опущений при посадці ніс. Експерти вважають, що саме цей маневр став фатальним, так як передня стійка шасі, дивом не зламавшися, стиснулася і підкинула лайнер вгору, спровокувавши серію відскоків від злітно-посадночной смуги (на жаргоні повітряного флоту це називається "козел" – прим. ред.). При цьому через удари задні стійки шасі продавили паливні баки, у яких залишалося достатньо палива, щоб спровокувати спалах.

Експерти вказують, що спроба пілотів посадити літак після "козла" є грубою помилкою, бо у тому ж керівництві по експлуатації зазначено, що після першого відскоку потрібно припинити посадку і починати екстрений зліт.

Читайте також: У згорілому в "Шереметьєво" Sukhoi Superjet 100 міг використовуватися легкозаймистий пластик – ЗМІ

Увечері 5 травня в аеропорту "Шереметьєво" здійснив жорстку посадку і загорівся пасажирський авіалайнер "Сухий Superjet 100-95". На борту літака перебували 73 пасажири і п'ятеро членів екіпажу. Жертвами пожежі стали 40 пасажирів літака і один з членів екіпажу. 37 людей вижили. Слідчий комітет РФ відкрив кримінальну справу за ч. 3 ст. 263 КК РФ (порушення правил безпеки руху і експлуатації повітряного транспорту, що призвело з необережності смерть двох і більше осіб). Головною версією слідства стала помилка пілота.

Детальніше про подію читайте в матеріалі DT.UA "Авіакатастрофа в Шереметьєво: головне".

За матеріалами: Коммерсантъ /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >