Авіакатастрофа МАУ — Жертва могла постачати зброю в Лівію - Україна - dt.ua

Жертва авіакатастрофи МАУ могла постачати зброю в Лівію — CNN

24 січня, 13:54 Роздрукувати

Малахова була директоркою компанії SkyAviaTrans, а також співвласницею пов'язаної з нею Volaris Business.

Малахова була директоркою і співвласницею компаній з пасажирських перевезень © ISNA

Олену Малахову, одну з пасажирок літака "Міжнародних авіаліній України", збитого іранськими ракетами 8 січня, підозрюють у постачанні зброї в Лівію. Відомо, що Малахова була власницею двох компаній, які згадуються у звіті ООН у контексті таємної торгівлі зброєю з охопленою громадянською війною Лівією, повідомляє CNN.

Зазначається, що Малахова була директоркою компанії SkyAviaTrans, яка базується в Україні, а також співвласницею пов'язаної з нею Volaris Business, зареєстрованій в Шотландії. Обидві фірми позиціюють себе як сервіс пасажирських й вантажних перевезень.

Повідомляється, що в серпні 2019 року у Лівії силами Халіфа Хафтара був збитий єдиний вантажний літак SkyAviaTrans. Volaris і SkyAviaTrans стверджували, що він віз гуманітарну допомогу з Анкари. Таку версію підтримав і уряд України. Однак згодом Лівійська національна армія заявила, що літак був збитий, тому що він віз військове обладнання для сил визнаного ООН уряду в Триполі.

В останньому звіті ООН про ембарго на продаж зброї Лівії, опублікованому в грудні в 2019 року, експерти організації наголошували, що низка країн включно з Туреччиною й ОАЕ систематично порушують цю заборону. Зазначається, що часто зброю постачали у формі деталей для безпілотників, які інколи реєстрували як автомобільні запчастини.

Читайте також: Іран відмовляється видавати "чорні скриньки" збитого "Боїнга"

Уранці 8 січня в Ірані зазнав аварії Boeing 737 "Міжнародних авіаліній України", що летів з Тегерана до Києва.  Літак був збитий двома ракетами класу "земля - повітря" ЗРК "Тор-М1" російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить Корпусу вартових Ісламської революції.

В авіакатастрофі загинуло 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великобританії, Швеції та Афганістан: всього 176 осіб. Більшість пасажирів були іранцями або громадянами інших держав іноземного походження. Серед них було багато студентів та співробітників університетів.

Спершу Іран заперечив свою причетність до катастрофи, відразу заявивши про технічну несправність літака Boeing 737 2016 року випуску, що пройшов техобслуговування за день до вильоту.

Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами Корпусу вартових Ісламської революції Амір Алі Хаджізаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

Перед цим про те, що Boeing був атакований ППО Ірану, заявляли президент США Дональд Трамп, канадський і британський прем'єр-міністри Джастін Трюдо і Борис Джонсон, генсек НАТО Єнс Столтенберг. У Тегерані цю версію відкидали, звинувачуючи США у "психологічній війні".

Влада України на заяви західних партнерів реагували стримано, і президент Володимир Зеленський закликав дочекатися завершення розслідування і утриматися від спекуляцій. Але після зізнання Тегерана секретар РНБО Олексій Данілов заявив, що справжня причина авіакатастрофи була відома йому ще до цих заяв. Тим не менш, у РНБО стверджували, що розглядають сім версій.

19 січня тіла загиблих в авіакатастрофі українців доставили до Києва.

Детальніше про катастрофу і ситуацію на Близькому Сході читайте в матеріалі Сергія Немирича "Жвавий жах 2020" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA / CNN /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1281, 8 лютого-14 лютого Архів номерів | Зміст номеру < >