Свобода слова в Україні - За журналістами-розслідувачами півроку стежить охоронна фірма Ахметова – Схеми - Україна - dt.ua

За журналістами-розслідувачами півроку стежить охоронна фірма Ахметова – "Схеми"

22 лютого, 00:10 Роздрукувати

Журналісти "Схем" помітили стеження восени минулого року.

Схеми поскаржилися на стеження охоронців Ахметова © Радіо Свобода

Співробітники охоронної фірми, що належить бізнесмену Рінату Ахметову, вже майже півроку стежать за журналістами проекту "Схеми", повідомляє "Радіо Свобода".

Журналісти помітили стеження у вересні 2018 року. Починаючи з цього часу, за редакційною групою регулярно їздять автомобілі охоронного підприємства ТОВ "Дельта-Донбас". Його кінцевим бенефіціаром є Ахметов.

"Хвіст" супроводжує журналістів, коли ті виїжджають на зйомки. У ряді випадків автомобіль зі знімальною групою блокували невідомі.

"Стеження відбувається як в урядових кварталах Києва, так і за містом і біля аеропорту Жуляни", - йдеться в матеріалі.

Редакція "Схем" висловила впевненість, що ці дії спрямовані на перешкоджання журналістській діяльності.

"Адже ми раніше неодноразово розповідали про зв'язки самого олігарха Ахметова, про те, як він зберіг свої позиції і за постмайданної влади, і продовжуємо фіксувати його непублічні контакти з першими особами держави", - заявляє журналістський колектив.

Головний редактор проекту Наталія Седлецька пояснила, що рішення про розголос цієї інформації розголосу було прийнято в надії на припинення тиску на журналістів.

"По-перше, справжні наміри цих людей невідомі, а по-друге, є надія, що після цього тиск припиниться, і наші журналісти зможуть надалі безперешкодно виконувати свої професійні обов'язки, зокрема, досліджуючи зв'язки самого Ахметова з українськими посадовцями", - пояснила Седлецька.

Юристи, з якими проконсультувалися "Схеми", вважають, що дії охоронної компанії можна кваліфікувати за ч. 2 ст. 171 Кримінального кодексу України (перешкоджання професійній діяльності журналіста).

"Схеми" звернулися до прес-служби Ахметова, однак на момент виходу програми в ефір відповіді ще не отримали.

Читайте також: "Схеми" та "Наші гроші" можуть прибрати з ефіру UA:Перший - журналістка

Нагадаємо, в грудні минулого року Антимонопольний комітет знайшов ознаки монополії в енергетичного холдингу Ріната Ахметова "ДТЕК". При цьому АМКУ діййшов до висновку, що "ДТЕК" не може зловживати монопольним становищем, оскільки ринок електроенергії в Україні є регульованим. За оцінками експертів, близько 70% теплової генерації сконцентрував "ДТЕК".

В АМКУ констатували, що "ДТЕК", як і державний "Енергоатом", маюють певну ринкову владу, однак не мають впливу на вартість електроенергії, так як тариф затверджується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг.

Про критичний стан ринку електроенергетики читайте в матеріалі Віталія Склярова, Вілена Семенюка, Олексія Шеберстова і Олександра Светелика "Мовчати не можна" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: Радіо Свобода /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >