Юрій Голік назвав сім кроків до хороших доріг в Україні - Україна - dt.ua

Юрій Голік назвав сім кроків до хороших доріг в Україні

27 серпня, 2019, 15:46 Роздрукувати

© DT.UA

Радник колишнього голови Дніпропетровської облдержадміністрації Юрій Голік у своїй авторській колонці "Сім кроків до хороших дороіг" на censor.net перерахував основні умови розвитку дорожньої інфраструктури України.

"Раніше кожна нова українська влада в числі своїх головних пріоритетів називала будівництво доріг європейського рівня. "Як у Німеччині"або "як в Польщі" - це деталі, головне, що кожен знав або думав, що знав, дві "таємниці"успішної реформи дорожньої галузі. Перша. Накачати галузь грошима. Це так і не вдалося зробити нікому. Друга. Вибудувати систему так, щоб викорінити корупцію. Там, де процесом будівництва і ремонту доріг керували менеджери і люди з мізками, зробити це в останні кілька років вдалося, хоча це, на жаль, і не стало явищем повсюдним і нормою", - пише Голік.

Голік вважає, що першим кроком до хороших доріг має стати структурна реформа Укравтодору і децентралізація його доріг - велика частина доріг може бути передана на баланс обласних рад, міст та громад, в рамках яких ці дороги розташовані.

Другий крок - створення єдиних стандартів для всіх замовників дорожніх робіт. "Дорогу можуть будувати декілька підрядчиків, але ділянками не менше 50 кілометрів кожний, по одному єдиному технічному завданню, з однорідними вимогами і у визначений, досить швидкий період часу, в ідеалі не перевищує одного сезону", - вважає Голик.

Третій крок - прозорі і універсальні вимоги до підрядників, так як український, німецький або турецький підрядники можуть бути однаково ефективні при формуванні адекватного технічного завдання і відповідної системи контролю.

Четвертий крок - зміна підходу до планування та виконання робіт.

Почавши дорогу, не треба її кидати зробленою частково. І на початку потрібно робити ті дороги, які відіграють ключову роль в економіці країни.

П'ятий крок - справедливий розподіл фінансування, тобто фінансування повинно розподілятися пропорційно до протяжності доріг і готовність регіону або громади брати участь в їх ремонті.

Шостий - реальний контроль перевантажень та експлуатація доріг згідно технічним вимогам. "З цим боротися покликана спеціальна служба - Укртрансбезпека, однак ця структура перебуває в полоні перманентного недофінансування і постійної корупції. Звична картина для будь-якої області, коли влітку співробітники Укртрансбезпеки "виписують квитки за проїзд у бік моря автобусів з пасажирами", - пише Голікк. Він упевнений, що всі траси повинні бути з WIMами – комплексами автоматичного вимірювання ваги.

Сьомий крок – створення системи ціноутворення в дорожньому. Діюча система ціноутворення, заснована на старому "совковому" ресурсному методі - застосування нормативно-розрахункових показників і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.

Нагадаємо, що Дніпропетровська ОДА за останні 4 роки стала лідером ремонту доріг області: капітально відремонтовано більше 500 доріг у населених пунктах, а також траса Дніпро – Запоріжжя та об'їзна дорога навколо Дніпра. Також область стала лідером у використанні коштів Дорожнього фонду.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1287, 21 березня-27 березня Архів номерів | Зміст номеру < >