Якщо не усунути ключові причини ДТП, то збільшення штрафів не дасть результатів – експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Якщо не усунути ключові причини ДТП, то збільшення штрафів не дасть результатів – експерт Штрафи не врятують українців, відзначає експерт © ГУ НП у Вінницькій області
Надійніше людину захищає не дотримання правил, не боязнь штрафів, не горезвісна автофіксація, а інженерні та технічні рішення, які мінімізують ризики.

Якщо не усунути ключові причини ДТП з трагічними наслідками, то формальне збільшення штрафів не дасть результатів, пише у своїй статті для DT.UA кандидат фізико-математичних наук, юрист, директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко.

Автор зазначає, що крім автоматичної фіксації порушень ПДР Кабмін також пропонує кардинально посилити покарання за порушення, які на камеру зафіксувати не можна - водіння у нетверезому вигляді, "під наркозом", без водійських прав, тощо.

"Треба визначити ключові причини ДТП з трагічними наслідками. Якщо не усунути їх, то формальне збільшення штрафів, як показує зарубіжний досвід, не дасть результатів. Автори нововведень сподіваються, що зниження максимально допустимої швидкості з 60 до 50 км/год істотно вплине на кількість летальних випадків при наїзді на пішоходів, при цьому називається цифри 82% і 20% відповідно. Однак багато джерел стверджують, що наїзд і при швидкості 50 км/год дає 50% летальних випадків! Але це обмеження насправді - фіговий листок: допустимі +10 км/год, що звільняють водія від сплати штрафу, дають ті самі 60 км/год! Більш того, поки ця норма не введена в КУпАП і діє стара - +20 км/год, навіть за 70 км/годину ніхто штрафувати не буде", - пише Сергієнко.

Однак і штрафи не врятують українців, зазначає експерт. За його даними, за 9 місяців 2017 року, їх було виписано на 352 млн гривень, а реально сплачено у 10 разів менше - 31 млн гривень (8,7%).

"Надійніше людину захищає не дотримання правил, не боязнь штрафів, не горезвісна фіксація в автоматичному режимі, а інженерні та технічні рішення, які мінімізують ризики. Це - огорожі трас, поділ зустрічних смуг відбійниками, освітлення доріг, чітка розмітка, зрозумілі і зручні покажчики, "лежачі поліцейські", подушки і ремені безпеки, об'їзні дороги, врешті-решт...", - констатує експерт.

Він також підкреслює, що у цивілізованих країнах не менше 15% бюджету будівництва і капітального ремонту доріг йде саме на ці цілі.

Детальніше про введення та особливості автоматичної фотофіксації і нові штрафи за порушення ПДР читайте в матеріалі Олександра Сергієнка "Чи врятують українців 50 км на годину, або Новорічний "подарунок" від МВС" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі