Через обвал тунелю залізничний рух кримським мостом відклали - Україна - dt.ua

Відкриття залізничного руху на Керченському мосту знову відклали

17 жовтня, 13:25 Роздрукувати

Під час випробувань мосту його навіть повноцінно не навантажили.  

© zik.ua

В анексованому Криму знову відклали відкриття вантажного залізничного сполучення Керченським мостом, яке мало відбутися в грудні 2019 року. Офіційно в Міністерстві транспорту Росії причини назвали виявлення давньогрецької садиби на місці під'їздів до мосту, проте експерти вважають, що причиною перенесення можуть стати суперечливі інженерні рішення, пише "Крим.Реалії".

У вересні мостом через Керченську протоку був запущений "тестовий потяг" з головою компанії "Будгазмонтаж" Аркадієм Ротенбергом і журналістами. Бізнесмен пообіцяв, що перші пасажирські потяги підуть тут вже у грудні 2019 року. Однак як заявляє незалежний російський експерт, кандидат геолого-мінералогічних наук Юрій Медовар, причина відтермінування вантажного руху Керченським мостом полягає в небезпечних карстових порожнинах.

"Це хороша міна при поганій грі. При чому тут розкопки, які вони тільки зараз виявили? Коли проєктується траса, відбуваються пошуки, при яких вишукують усі артефакти, городища тощо. Насправді причина інша: якийсь час назад прийшло повідомлення, що обвалився тунель з боку Керчі та загинув робітник. Річ у тім, що Керченський півострів рясніє карстами ‒ вони формуються в карбонатних породах, яких багато в Криму. Якби не завалився тунель, вони б у грудні запустили один потяг максимум і ремонтували б далі", - зазначив експерт.

Йдеться про інцидент, про який кримські ЗМІ повідомили 13 вересня. Тоді в пресслужбі забудовника підтвердили загибель людини після обвалення залізничного тунелю на підходах до Керченського мосту у відповідь на запит редакції кримського інформресурсу "Керчь.ФМ". Юрій Медовар вважає, що російська влада не проводила необхідних досліджень на місці цього будівництва, взявши за основу дослідження 70-х років XX століття.

Також він нагадав, що повноцінний вантажний потяг має приблизно 60 вагонів, а під час тестування у вересні мостом пройшли лише два.

"Це приблизно як Путін відкривав автомобільний міст: проїхав десяток "КАМАЗів", і міст прийняли. Так не робиться, міст приймають на основі повного завантаження, а його ніхто не завантажував. Потяг з двома вагонами ‒ це все агітка й профанація, як і все інше", - вважає Медовар.

Геолог зазначив, що через геологічні умови в місці розташування мосту будувати нічого не можна, а міст рано чи пізно може розвалитись.

Згідно з даними Міністерства з питань тимчасово окупованому територій і внутрішньо переміщених осіб, побудований російськими окупантами Керченський міст розміщений на сейсмонебезпечних і нестійких ділянках, тому потроху зміщується.

Читайте також: Україна наполягатиме на чіткій фіксації статусу Керченської протоки – Зеркаль

Нагадаємо, 15 травня 2018 року в анексованому Криму відбулося офіційне відкриття автомобільної частини моста через Керченську протоку, на яке прибув президент РФ Володимир Путін. Міст протяжністю 19 кілометрів з'єднує окупований український півострів і Краснодарський край. Вартість його будівництва склала 6,9 мільярда рублів.

США та Євросоюз засудили будівництво Кримського мосту, назвавши його порушенням державного суверенітету України. Протест висловили Міністерство закордонних справ України і президент Петро Порошенко, які нагадали про судові позови проти РФ у зв'язку з незаконним будівництвом в акваторії Азовського моря.

Докладніше читайте у матеріалі Володимира Кравченка "Азовське озеро". Керченський міст закриває українське Приазов'я" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: Крим.Реалії /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №47, 7 грудня-13 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >