Українські міністерства провалили другий етап фінансової децентралізації

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Українські міністерства провалили другий етап фінансової децентралізації До реальної децентралізації поки далеко
Міносвіти, МОЗ та Мінфін так і не змогли за п'ять місяців реформи затвердити нормативи бюджетної забезпеченості регіонів.

Реальної фінансової децентралізації в Україні так і не відбулося, пише у своєму матеріалі для ZN.UA Юлія Самаєва.

Як зазначає автор, другий етап децентралізації щодо 100%-го фінансування делегованих державних повноважень, був спущений на гальмах Міністерством освіти та Міністерством охорони здоров'я, які за минулий рік не спромоглися створити нормативи бюджетної забезпеченості регіонів.

Нормативи бюджетної забезпеченості мають бути затверджені на основі соціальних стандартів, і затвердити їх нескладно: для цього потрібно просто сісти за один стіл представників Міносвіти, МОЗ та Мінфіну.

"Насправді просто передати повноваження і дати на них грошей "скільки є" - це не децентралізація і не реформа, це звична форма взаємин центральної і місцевих влад. Якщо держава покладає на місцеву громаду обов'язок, наприклад, навчити 1000 дітей, вона має визначити, які конкретно послуги повинна надати місцева влада, що буде показником якості надання цих послуг, скільки грошей необхідно для виконання цієї функції в кожному конкретному випадку. Це й є нормативи бюджетної забезпеченості", - пише Самаєва.

Вона наводить приклади зростання доходів місцевих бюджетів про який рапортує влада. Так, за січень-квітень поточного року до загального фонду місцевих бюджетів, без урахування трансфертів, надійшло 28,8 млрд грн. Це - понад 39,2% від річного планового показника, затвердженого місцевими радами.

"Але не варто спокушатися цими фінансовими перемогами, поки говорити про реальний успіх реформи рано. Якщо розібратися в суті питання, стає ясно, що показники трохи завищені, а уряд (втім, не вперше) маніпулює цифрами. І коли Мінфін говорить про 8 млрд грн додаткових доходів, отриманих місцевими бюджетами, то не випадково уточнює, що йдеться про загальний фонд. Завдяки реформі фіскальної децентралізації база загального фонду була розширена. Його надходження збільшилися не тільки завдяки девальваційним процесам, але й передачі єдиного та екологічного податків і податку на нерухоме майно зі спеціального фонду. Тож збільшення "забезпечене" перекладанням фінансового ресурсу з правої кишені в ліву", - зазначає автор.

Докладніше читайте в матеріалі Юлії Самаевой "Міністерський саботаж децентралізації" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі