"Учні значно випереджають учителів" — оглядачі про парадокс сучасної освіти

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
"Учні значно випереджають учителів" — оглядачі про парадокс сучасної освіти "Навіщо самому читати літературно-художній твір, якщо його можна засвоїти через аудіокнигу" © Eduget
"Технологічне відставання старшого покоління обертається в т.ч. послабленням контролю - як у плані "інформаційної гігієни", так і в плані освітньої доброчесності".

Ключовим освітньо-технологічним парадоксом сучасності є та обставина, що в загальному сенсі опанування сучасних технологій (від налаштування "внутрішніх" функцій гаджетів до використання "зовнішніх" ресурсів Інтернету), учні значно випереджають учителів. Про це у своєму матеріалі для ZN.UA пишуть соціологи Олексій Полтораков та Ірина Щиголь.

"Технологічне відставання старшого покоління обертається в т.ч. послабленням контролю - як у плані "інформаційної гігієни" (що не можна/не треба/не варто розміщувати в Інтернеті, зокрема в персоніфікованих соціальних мережах), так і в плані освітньої доброчесності (див. ст.42 ЗУ "Про освіту")", - йдеться в матеріалі.

Оглядачі пояснюють, що у контексті останнього, явище "смерть автора" (інформанта) було відзначене Р.Бартом ще у 1967 р. (хоча й у трохи в іншому сенсі). І, схоже, наступним явищем уже в близькому майбутньому цілком може стати "смерть учителя", щонайменше в термінах його "морального та/або інтелектуального авторитету". Або "смерть тексту", принаймні в сенсі поступової заміни останнього гіпертекстом чи його аудіовізуалізованими еквівалентами.

"Справді, навіщо самому читати літературно-художній твір, якщо його можна засвоїти через аудіокнигу, у зручний час і на зручній швидкості. Зразки творів (або їх скорочені варіанти: наприклад, "Війну і мир" Л.Толстого можна "прочитати" за 35 хвилин) легко знайти в Інтернеті, відповіді на запитання (тести) зі знання прочитаного - там само", - пишуть соціологи.

Вони стверджують, що фактично, на порядку денному українського простору освіти стоїть дуже неоднозначне питання. Але по суті своїй воно полягає не в тому, "як соціально адаптуватися до вимог дистанційної освіти". Глибинні питання на сьогоднішньому порядку денному - як адаптувати вимоги дистанційної освіти до потреб соціальності та як не втратити інших основних компонентів освітнього процесу.

Читайте також: "В деяких університетах триває сплячка або "режим месенджера" — експерт про дистанційну освіту в університетах

Навчальний рік завершується, але вже зараз зрозуміло, що наступний буде неможливий без дистанційного навчання. В усьому світі ведуться експертні дискусії про його формат. Але соціологи застерігають: проблема дистанційного навчання - не в ньому самому як такому, а в розриві соціального простору, який доти "склеювався" саме простором освіти. Про те, що ми втратимо і що здобудемо в дистанційному навчанні, читайте у статті соціологів Олексія Полторакова та Ірини Щиголь "Як не провалитися у соціальний аутизм".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі