Реклама ліків значно "поліпшує" показники захворюваності в Україні - експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Реклама ліків значно "поліпшує" показники захворюваності в Україні - експерт "Прості" рішення, які пропонує реклама, далеко не завжди є безпечними © Андрій Товстиженко, DT.UA
Самолікування, яке фактично пропагує реклама, часто закінчується загостренням захворювання.

Коли політика держави у сфері охорони здоров'я призводить до зниження доступності кваліфікованої медичної допомоги, люди змушені вдаватися до самолікування, а неконтрольована реклама ліків чинить неабиякий вплив на показники захворюваності, розповіла DT.UA голова союзу громадських організацій "Всеукраїнська асоціація захисту прав пацієнтів "Здоров'я нації" Валентина Очеретенко.

Реклама, що обіцяє чарівне зцілення, переслідує як нав'язлива мелодія, щоразу, коли натискаєш кнопку на телевізійному пульті, вмикаєш радіо або розгортаєш газету. Вибір ліків - на всі випадки життя. От і виходить, як у класика: "Если я заболею, к врачам обращаться не стану"... Реклама значно "поліпшує" показники захворюваності. Як у нас збираються дані статистики? Захворюваність фіксується, коли хворий звертається до клініки. Реклама обіцяє швидко втамувати головний біль, допомогти при проблемах з печінкою, серцем, суглобами і навіть при імпотенції. Без аналізів і обстежень, які бувають болісними й дорогими. Тому до лікарні звертаються, коли вже несила терпіти", - каже Очеретенко.

Читайте також: У США в аптеках почалися продажі надрукованих на 3D-принтері ліків

Вона наголошує, що самолікування, яке фактично пропагує реклама, нерідко закінчується загостренням захворювання

"Держава відпочиває - навіщо проводити якісь реформи, якщо у нас є телемедицина? Я маю на увазі не новітні технології, що дають змогу консультувати й призначати лікування в режимі online, а саме телевізійну медицину. Хворі, купуючи пігулки, не тільки підтримують добробут фармвиробників, а й гарантують доходи телекомпаніям. А самолікування часто закінчується загостренням захворювання, нерідко призводить до непоправних наслідків, у тому числі й летальних", - наголосила Очеретенко.

"За даними ВООЗ, самолікування поширюється як небезпечна епідемія. У списку найбільш частих причин смертності самолікування посідає п'яте місце - після серцево-судинних патологій, онкології, хвороб легень і шлунково-кишкового тракту. У розвинених країнах структура захворюваності приблизно така сама, як і в Україні, - найчастіше люди страждають від серцево-судинних та онкологічних захворювань. Природно, на це реагує фармацевтичний ринок. У європейських країнах серед лідерів продажів - кардіопрепарати, онкопрепарати, ліки, що необхідні в післяопераційний період тощо. А в Україні серед найпопулярніших - препарати від алергії, анальгетики й ті, що поліпшують травлення. З тих, за допомогою яких ми "навчимо Європу бенкетувати", - йдеться у статті.

Нагадаємо, за даними компанії Proxima Research, обсяг інвестицій у рекламу лікарських засобів на телебаченні в 2015 році збільшився на 4,5% порівняно з 2014-м, склавши майже 7,2 млрд грн.

Детальніше про рекламу ліків в Україні читайте у статті Ольги Скрипник "Побічна дія реклами ліків" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі