Президент пропонує скоротити терміни судового розгляду сімейних спорів - Україна - dt.ua

Президент пропонує скоротити терміни судового розгляду сімейних спорів

14 жовтня, 16:05 Роздрукувати

Насправді ніхто не прораховував, скільки потрібно сімейних судів.

У другому пункті президентського указу "Про деякі питання забезпечення прав та законних інтересів дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, розвитку та підтримки сімейних форм виховання дітей" йдеться про розробку законопроєкту зі скорочення процесуальних строків судового розгляду справ, що стосуються всиновлення, встановлення опіки, піклування, позбавлення батьківських прав, відібрання дитини від батьків без позбавлення батьківських прав.  Про це в коментарі для DT.UA сказала Людмила Волинець, колишня заступниця міністра Міністерства у справах сім'ї, молоді і спорту.

"Це питання внесення змін до Цивільно-процесуального кодексу, що належить до компетенцій Мін'юсту, Верховного Суду, Уповноваженого із прав людини, — коментує Людмила Волинець. — Насправді те, що сьогодні відбувається в судових провадженнях щодо позбавлення батьківських прав, усиновлення тощо, пов'язане не з нормою закону. А з тим, що суди в "недоробленій" реформі просто не мають достатньо суддів і працюючих судів. І передати такі справи в інший суд не можна. Отже, від того, що ми напишемо, наприклад, мовляв, розгляд таких справ не має тривати понад два місяці, нічого не зміниться. Проблема набагато складніша та, крім іншого, пов'язана ще з незлагодженістю між соціальними структурами та судовими органами влади. Скажімо, за даними Мінсоцу, у минулі роки третина поданих упродовж року позовів про позбавлення батьківських прав повернулася або без прийняття рішення, або з відмовою".

За словами експерта, багато заявляють, що сімейні суди – це страшно дорого, а тому – з області фантастики. Але насправді ніхто не прораховував, скільки потрібно таких судів.

"Мені здається, багато питань вирішилося б, якби ми створили такі суди як, наприклад, у Франції, де є судді, які працюють 24 години. Коли виникає ситуація, за якої дитину потрібно вилучати, то, на мою думку, ці рішення має приймати не орган опіки та піклування, а такі судді. Те, що робить служба у справах дітей і органи опіки та піклування, на що скаржаться батьки, які воюють одне з одним, — усе це має бути в компетенції окремого судді, який приймає рішення. Тоді й патронат звучить по-іншому. Суддя, вилучаючи дитину з проблемної сім'ї, каже батькам: "За пів року, поки ваша дитина перебуває в патронатній родині, ви зобов'язані зробити ремонт у квартирі, знайти роботу, вилікуватися від алкоголізму. Прийдете до мене через п'ять місяців. І якщо ви все це зробите, то я своїм рішенням поверну вам дитину". Патронат до нас привезли з країн, де є сімейний суд. Тому він у нас так проблемно функціонує. Орган опіки та піклування його не тягне. Але сімейні суди в нас не розглядаються навіть гіпотетично", — зазначає Волинець.

Вона каже, що цей указ є протоколом побажань прийомних батьків, батьків-вихователів та усиновителів. Але для тих, хто буде його виконувати і виписувати законодавство, це дуже слабкий документ. У тому, що красиво написано, мало реальності, насамперед тому, що немає методик.

"Виконавців для всього згаданого в цьому указі немає. Тому, швидше за все, з нього буде виконаний тільки перший пункт. Попри те, що навіть при масі проблем і обсягах усиновлення, які за останні роки впали, українці всиновлюють на рік близько 1350 дітей, а іноземці — до 350, і сьогодні нас більше турбують 350", — наголошує співрозмовниця.

Докладніше читайте у статті Алли Котляр "Долі на експорт? або Пріоритети президентського указу про дітей" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №48, 14 грудня-20 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >