Оцінювання першокласників має бути формувальним і таємним - Міносвіти

Поділитися
Оцінювання першокласників має бути формувальним і таємним - Міносвіти © pixabay.com
Оцінювання має формувати у дітях впевненість та стимулювати бажання вчитись.

Оцінювання в першому класі має бути формувальним – без жодних абстрактних та караючих номерних оцінок, таємним, оскільки тільки вчитель, школяр та його батьки мають знати про результати навчання, а також підтримувати постійний зворотній зв'язок для інформування про прогрес дитини, заявила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

"Для першачків ми передбачаємо стимулююче оцінювання – жодних абстрактних каральних оцінок. Що є надзвичайно важливо, батьки мають бути повністю поінформовані про навчальний прогрес дитини. Саме для цього передбачено свідоцтво досягнень. Воно заповнюється за 51 показником. Серед них є такі, наприклад, як "вміння брати на себе відповідальність" чи "вміння співпрацювати з іншими". Поряд з тим є звичні для нас "уміння писати диктанти", "уміння рахувати в межах ста". Таким чином батьки будуть поінформовані, які є сильні сторони дитини, а де ще треба більше попрацювати", – розповіла Гриневич.

Форма свідоцтва досягнень містить два блоки: особисті досягнення, які заповнюються двічі впродовж року у жовтні та травні, та предметні компетенції – заповнюється лише в травні в межах підсумкового оцінювання. При цьому для оцінювання учнів пропонується чотирирівнева система: "має значні успіхи", "демонструє помітний прогрес", "досягає результату з допомогою вчителя", "ще потребує уваги і допомоги". Також вчитель може додавати свої характеристики, про які бажає поінформувати батьків.

У методичних рекомендаціях для вчителів в МОН зазначили, що метою оцінювання учня в першому класі є формування впевненості в собі, в своїх можливостях; відзначення будь-якого успіху; акцентування уваги на сильних сторонах, а не на помилках; діагностування досягнення на кожному з етапів навчання; адаптування освітнього процесу до здатностей дитини; запобігання виробленню страху помилки; виявлення проблем і вчасне запобігання їх нашаруванню; стимулювання бажання вчитися та прагнути максимально можливих результатів.

Також у МОН наголосили, що діти початкового шкільного віку дуже чутливі до оцінки дорослими, і вчитель має дуже уважно ставитися саме до цієї вікової особливості своїх учнів.

"Молодші школярі мають характерну особливість сприймати оцінку за виконання якогось завдання як оцінювання себе, а тому негативну оцінку вони розуміють як вияв негативного ставлення до себе з боку вчителя", – пояснюється у документі.

Тому педагогам радять в першому класі створювати для учнів ситуацію успіху, адже навіть невеличке досягнення надихає дітей.

З 1 вересня в Україні пообіцяли почати масштабне перезавантаження середньої освіти - разом з першим дзвінком стартує освітня реформа. Вона давно назріла. Стара система освіти безнадійно відстає від життя, а нова поки не побудована. Однак практично всі фішки "Нової української школи" насправді далеко не нові. Детальнішеу матеріалі Оксани Онищенко "Здрастуй, нова-стара школа!"у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Підготував/ла Ирина Знась
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі