Корупційні потоки на "Укрзалізниці" в останні роки становили близько $ 500 млн на рік – Омелян

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Омелян розповів про масштаби корупції в "Укрзалізниці" © Андрій Товстиженко, DT.UA
В 2016 році "чорна каса" компанії зросла в рази, завдяки підвищеній тарифікації.

Обсяг коштів, залучених до корупційних потоків в ПАТ "Укрзалізниця" в останні роки становив приблизно 500 млн доларів на рік, заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

В інтерв'ю для DT.UA міністр зазначив, що у "кращі часи" мова могла йти про тіньові потоки обсягом 1-2 млрд доларів на рік. Подібні оцінки враховують не тільки махінації при закупівлі, але і маніпуляції з наявністю або відсутністю вагонів.

"Ти отримуєш вагон вчасно, але дорого, чи пізніше, але дешевше, чи не отримуєш взагалі. При цьому така послуга корупційна на всіх рівнях, починаючи від керівництва, яке роздає вказівки, і закінчуючи начальниками станцій, що забезпечують технічну подачу цих вагонів вчасно і за графіком. Ми знаємо, що 2016-го "чорна" каса, завдяки підвищеній тарифікації, зросла в рази. У нас з'явилися величезні питання по транзиту. Компанії-прокладки, яким фактично достатньо було мати три стільці і один стіл, заробляли величезні суми на вантажних перевезеннях, - розповів глава Мінінфраструктури.

В даному контексті Омелян торкнувся питань, що стосуються закупівлі УЗ дизельного палива. За його словами, незважаючи на те, що залізниця закуповує більш ніж 300 тисяч тонн палива в рік (що порівнянно з закупівлями ключових гравців ринку, таких, як WOG або ОККО), паливна компанія з якихось причин досі не створена. В УЗ, як зазначає міністр, все ще відсутня формульна ціна закупівель та підхід до формування стратегічного паливного резерву.

"Можливо, через об'єктивні обставини 2014-го резерв був спалений, але 2016-го за наявності великого грошового запасу його все одно не створили. І фактично кожного разу "УЗ" стикається із шантажем з боку постачальників: або ви підвищуєте ціну купленого палива, або ми зупиняємо поставки. Таким чином ті постачальники, які виграли тендери за найнижчою ціною, потім постачають паливо в кращому разі за середньоринковою, а в окремих випадках - за ціною, що значно вища за середню. Чи є тут корупційний елемент? Я переконаний, що є", - уклав він.

Раніше Олександр Артеменко в своїй статті для DT.UA писав, що неефективна логістика "Укрзалізниці" в минулому році стала причиною багатомільярдних збитків, оскільки підприємство не змогло повною мірою забезпечити транспортні потреби гірничо-металургійної та аграрної промисловості.

Детальніше про масштаби корупції в ПАТ "Укрзалізниця" і пов'язані з нею проблеми читайте в інтерв'ю Володимира Омеляна DT.UA у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі