Депутат пояснив, чому для чиновників вигідне хронічне "латання" українських доріг

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Депутат пояснив, чому для чиновників вигідне хронічне "латання" українських доріг Депутат каже, що дороги не реконструюють через небажання системи держуправління © Фото Киевавтодора
У приклад він наводить автодорогу Н-11, яку через її жахливий стан закривали не один раз, проте так і не реконструювали.

Українських чиновників влаштовує замкнене коло, в якому дороги не реконструюють, а латають, пише у своїй статті для DT.UA народний депутат Андрій Вадатурський.

Крім того, дороги вони ремонтують неякісно, виправдовуючи використання дешевих матеріалів нестачею коштів, і у підсумку ті самі ділянки ремонтуються мінімум кожні півроку, забезпечуючи стабільною роботою "своїх" же підрядників.

"При такій системі нікого не цікавить втрачена вигода держави, яка втрачає і дороги, і час. Кошти на ремонт виділяються постійно, але вони розмиваються між "своїми" компаніями, а результату ми не бачимо. Стан доріг погіршується з кожним роком. А оскільки він прямо впливає і на транспортні витрати українських виробників, і на статус України як транзитної держави, і на рентабельність роботи наших портів, втрачає й економіка загалом", - пише Вадатурський.

Читайте також: У Києві у вихідні дні обмежать рух на трьох мостах

У приклад він наводить автодорогу Н-11, яку через її жахливий стан закривали не один раз, причому як облавтодор через загрозу безпеці учасників руху, так і місцеві жителі в спробі привернути до проблеми громадську увагу.

"Спроби вирішити це локальне питання розкрили глобальні проблеми в державі та цілковите небажання існуючої системи держуправління змінюватися", - наголошує автор.

"З червня 2015-го я систематично спрямовую депутатські запити президенту, прем'єр-міністру, Мінінфраструктури, Укравтодору, облавтодору, місцевій владі. Проводжу зустрічі з чиновниками. Безрезультатно. Усе закінчується обіцянками", - йдеться у статті.

Вадатурський пише, що стандартна практика спускати звернення вниз теж нікуди не поділася, а відповіді чиновників часом виглядають як знущання.

"Бачачи, що діалогу з Мінінфраструктури немає, я звернувся безпосередньо до президента (№VIII-328571-1в), щоб той посприяв у виділенні коштів на дорогу Н-11. Відповідь знову прийшла від Мінінфраструктури, яке вкотре послалося на брак коштів. Але цього разу запропонувало профінансувати будівництво за рахунок залишку кредитних коштів, залучених Укравтодором у попередні роки (3,6 млрд грн). Через два місяці я звернувся вже до Міністерства фінансів (№VIII-328639в) із проханням про виділення зазначених коштів Укравтодору на ремонт Н-11. У відповідь мені порадили звернутися в Мінінфраструктури й сам Укравтодор з проханням про внесення дороги до переліку об'єктів, які фінансуватимуться з цих коштів, який затверджується, до речі, Кабміном. Необхідне звернення (№VIII-328643і) і в Мінінфраструктури, і в Укравтодор було спрямоване. Перші відповіли, що "тісно співпрацюють з Мінфіном щодо збільшення фінансування дорожньої галузі в 2016 р.". Другі - що, "враховуючи обмежений рівень фінансування дорожньої галузі, ремонт дороги може бути профінансований із залишку кредитних коштів", - розповідає депутат.

"Уже після мого звернення до прем'єр-міністра (№VIII-328656в) Мінінфраструктури повідомило, що "працює над використанням у 2016 р. залишку кредитних коштів, залучених Укравтодором у попередні роки". І при формуванні виробничої програми на 2016 р. "врахує пропозиції". Про те, як їх врахували, ми знаємо - 100 млн грн на ямковий ремонт дороги й ані гривні більше (розпорядження КМУ від 16 березня 2016 р. №176). Здавалося б, джерела коштів знайдено, усі учасники процесу домовилися, згода всіх відомств є і постанова уряду готова, але прем'єр його не підписує", - пише Вадатурський.

"Що це, як не політичний шантаж? Чому в правовому полі вирішити питання не виходить і обов'язково треба "йти на уклін" до вищого керівництва, щоб вислухати їхні "умови" виділення коштів?", - йдеться у статті.

Раніше в інтерв'ю ZN.UA міністр інфраструктури Андрій Пивоварський розповів, що для того, щоб за 10 років реанімувати всі дороги державного значення в Україні, потрібно буде щорічно витрачати на їх ремонт та обслуговування 40-50 млрд грн. Ще 50 млрд доведеться витратити на дороги місцевого значення.

Детальніше про фінансування ремонту доріг в Україні читатйе в статті Андрія Вадатурського "Рятуючи одну дорогу, врятувати країну" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі