Знайдений супутник екзопланети може виявитися в сто разів масивнішим за Землю – вчені Супутник екзопланети може бути порівнянний за розмірами з Сатурном © N+1
Єдиний виявлений на сьогодні екзосупутник може виявитися не меншим, ніж планет-гіганти Сонячної системи.

Астрономи дали нові оцінки розмірів супутника екзопланети Kepler-1625b, яка знаходиться на відстані чотирьох тисяч світлових років від Землі. Висновки дослідників опубліковані на сайті arXiv.

У ході дослідження вчені вивчили дані, які були отримані за допомогою телескопа "Кеплер", і прийшли до висновку, що екзосупутник може бути схожий не стільки на звичайний супутник, скільки на масивну планету. Розміри супутника можуть досягати аж до розмірів Сатурна, хоча скоріше його можна порівняти з Нептуном.

Походження такого величезного супутника важко пояснити тими ж механізмами, які призвели до появи знайомих нам супутників у планет Сонячної системи. Місяць, наприклад, виник, як вважаються, в ході зіткнення Землі з великим небесним тілом, з викинутих на орбіту уламків. Супутники Юпітера сформувалися із хмари газу і пилу, супутник Нептуна Тритон був захоплений в ході прольоту повз масивну планету. Жоден з цих сценаріїв не може надійно пояснити появу великого екзосупутника, хоча, за розрахунками вчених, гравітаційне захоплення величезною планетою з масою 10 мас Юпітера цілком можливе.

Найближчим часом астрономи планують нові спостереження за системою Kepler-1625. На цей раз до роботи буде підключений космічний телескоп "Хаббл". Можливо, він дозволить достовірно підтвердити існування экзолуны, точніше з'ясувати її розміри і дати розумні варіанти появи такого величезного супутника.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.