Знайдені мікроби, які уповільнюють глобальне потепління

Знайдені мікроби, які уповільнюють глобальне потепління Бактерії, що живуть у прибережних районах, можуть уповільнити глобальне потепління © senfil.net
Мікроби виділяють молекули, що стимулюють ріст хмар.

Вчені заявили про те, що бактерії, які населяють морські осадові відкладення, здатні виділяти молекули, що стимулюють ріст хмар і охолодження клімату. Дослідники стверджують, що вплив "корисної" молекули на клімат виявився недооціненим, повідомляє Naked science.

Запах моря частково пов'язаний з присутністю диметилсульфіду (ДМС) - важливого елемента метаболізму багатьох жителів планктону. Ці молекули утворюються при розкладанні диметилсульфонопропионату (ДМСФ), за допомогою якого морські організми регулюють осмотичний тиск всередині своїх клітин. Слабкий запах ДМС супроводжує скупчення планктону, приваблюючи до нього тварин.

На повітрі ДМС швидко окислюється в містять сірку молекули, а ті, що легко переходять у аерозоль завдяки хвилям і вітру. Їхні дрібні частинки служать центрами конденсації, підсилюючи утворення хмар і сприяючи зниженню температури.

Вважається, що виробниками ДМСФ і ДМС виступають лише планктонні водорості, що видають близько 6,6 мільярда тонн на рік. Разом з тим, у ході нового дослідження вчені з'ясували, що джерелом ДМС можуть бути і бактерії, які живуть у прибережних і придонних осадових породах. Проаналізувавши зібрані зразки, дослідники з'ясували, що зміст ДМСФ в них виявився в тисячу разів вищим, ніж у морській воді.

Вчені вважають, що один грам подібного "бруду" може містити сотні мільйонів бактерій, які виробляють ДМС. Це означає, що існуючі підрахунки глобального обороту ДМСФ і ДМС сильно - можливо, на порядки - занижені, а з ними занижений і вплив, який вони мають вони на клімат.

Раніше повідомлялося, що група великих інвесторів, керуючих капіталами в обсязі понад 34 трильйонів доларів написала відкритий лист до лідерів 20 найбільших економік світу з вимогою негайно вжити заходів у боротьбі зі зміною клімату.

Докладніше про глобальне потепління читайте у матеріалі Ольги Скрипник "Світлана Краковська: "Погоду нам диктує океан"" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".