Вчені знайшли можливі сліди неандертальців, які підіймалися на вулкан після виверження - Технології - dt.ua

Загадкові сліди з Італії належали неандертальцям, які підіймалися на вулкан після виверження

25 січня, 17:51 Роздрукувати

Сліди назавжди збереглися в застиглій лаві.

Ймовірно, неандертальці піднімалися по вулкану, а не спускалися © Science Alert

За легендою, одного разу диявол спустився по лаві, яка стікала по вулкану Роккамонфіна в Італії, і кожен його слід назавжди зберігся в застиглій лаві. Ці сліди відомі як Ciampate del Diavolo або "Стежка диявола".

Стежка добре відома всім, хто живе поруч із згаслим вулканом, який не вивергався протягом десятків тисяч років. З 2001 року вчені намагалися знайти пояснення слідами предків людини і навіть невеликих тварин, які спускалися по схилу. Тепер же вчені припустили, що насправді неандертальці не спускалися, а навпаки, підіймалися на вулкан, повідомляє ScienceAlert.

За останні роки кілька експедицій провели детальне вивчення виїмок, які були залишені ступнями, руками і ногами. Всі вони були розділені на три групи слідів, які йшли в бік від вершини гори.

Тепер вчені з різних інститутів Італії отримали дані про ще 14 слідів, більших, ніж всі попередні. Деякі з них чітко вказували на те, що той, хто їх залишив, рухався вгору, а не вниз.

Радіометричне і геологічне датування дозволило встановити, що сліди були залишені в м'якому покривалі з попелу, який залишився після виверження, що сталося 350 тисяч років тому. Це робить їх найдавнішими відомими збереженими слідами предків людини.

Важко з точністю сказати, хто залишив ці сліди. Ймовірно, що вони належали п'ятьом різним особинам. Одне вчені знають напевно - ті, хто залишив ці сліди не були людьми сучасного типу, оскільки Homo sapiens виділилися в окремий вид близько 315 тисяч років тому.

Певно, що їх залишили молоді неандертальці. Разом з тим, вчені поки не наважуються стверджувати щось напевно. Що ж змусило гомінід підійматися по вулкану залишається ще більшою загадкою. Але дослідники відзначають, що вони не поспішали і долали приблизно метр на секунду. Розрахунки показують, що лава і попіл охололи до приблизно 50 градусів Цельсія, перш ніж неандертальці почали свій похід. А значить, між виверженням і прогулянкою минуло кілька годин.