Етна може викликати цунамі в Європі - вчені - Новини IT і науки - dt.ua

Вулкан Етна може стати причиною виникнення цунамі в Європі – вчені

11 жовтня, 17:20 Роздрукувати

Гора безперервно сповзає в Середземне море.

Етна повільно й неминуче сповзає в море © twitter.com

Вчені заявили про те, що вулкан Етна, який розташований на італійському острові Сицилія, несе загрозу з несподіваного боку. Як повідомляє Science Alert, в майбутньому Етна може стати причиною виникнення цунамі, які накриють Європу.

Причиною цього стане те, що гора Етна безперервно сповзає у води Середземного моря. Відзначається, що за рухом гори дослідники спостерігали протягом десятиліть, але нове дані свідчать про те, що це явище може представляти набагато більшу небезпеку, ніж вони вважали до цього.

"Весь схил знаходиться в русі через силу тяжіння. Тому цілком можливо, що він може катастрофічно зруйнуватися, що може викликати цунамі в усьому Середземномор'ї", - заявив один з авторів дослідження Хейдрун Копп.

За рік Етна сповзає в море на 14 міліметрів. Точні причини цього явища дослідникам на даний момент не зрозумілі, але вони припускали, що рух обумовлений наростанням тиску магми всередині вулкана. Разом з тим, нові дані свідчать про те, що рух Етни є епізодичним і обумовлений нестабільністю через гравітаційні сили, а не рух магми.

Варто відзначити, що ніяких передумов того, що катастрофічний колапс станеться найближчим часом, немає. Разом з тим, вчені не можуть точно сказати, коли він відбудеться.

Дивіться також фото: Опубліковані відео очевидців виверження вулкану Сопутан в Індонезії

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.

Випуск №38, 13 жовтня-19 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >