Виверження вулкана на Гаваях покрило пляжі золотим "волоссям"

Виверження вулкана на Гаваях покрило пляжі золотим "волоссям" "Волосся Пеле" з'явилося в результаті виверження вулкана Кілауеа © Live Science
"Волосся Пеле" становлятьить загрозу для людей і тварин.

Пляжі Гаваїв вкрилися довгими, схожими на волосся золотистими структурами, які також називають "волоссям богині" або "волосся Пеле". Як повідомляє Live Science, причиною появи цього "волосся" стало виверження вулкана Кілауеа, яке почалося ще в травні. За словами вчених, структури складаються з тонких скляних волокон, які утворюються після того, як розриваються бульбашки газу.

"Волосся Пеле" отримале свою назву на честь гавайської богині лави і вулканів. "Коли всередині лави виникають бульбашки, вони вириваються на її поверхню і злітають у повітря. Їхня оболонка поступово розтягується і розпадається на тонкі нитки довжиною до 60 сантиметрів, які швидко розносяться вітром. Іноді вони дійсно схожі на волосся за своїми розмірами і виглядом", - заявив геолог з Вулканічної обсерваторії USGS Дон Суонсон.

Наголошується, що "волосся Пеле" представляє загрозу, як для людей, так і для тварин. Зокрема, від його появи страждають жителі Гаваїв, які використовують дощову воду для пиття, оскільки повністю очистити її від "волосся" можна тільки за допомогою дуже тонких фільтрів. Структури також потрапляють в поїлки великої рогатої худоби і пошкоджують стравохід.

Варто відзначити, що це не єдина дивина, пов'язана з виверженням вулкана. Нещодавно виверження стало причиною синього полум'я, яке виривалося з-під землі, а після вулкан викинув на острів зелені кристали.

На даний момент виверження триває, дослідники не можуть точно сказати, коли воно закінчиться. В результаті виверження, яке почалося ще в травні, постраждало більше 700 будинків.

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.