Вченим вдалося зберегти мозок свині живим поза тілом протягом 36 годин

Вченим вдалося зберегти мозок свині живим поза тілом протягом 36 годин Мозок свині залишався живим протягом 36 годин після вилучення з тіла © Naked Science
Нова технологія ставить складні питання про етичні аспекти таких досліджень.

Вченим з Єльського університету вдалося зберегти мозок свині живим поза тілом протягом 36 годин після вилучення. Як повідомляє MIT Technology Review, нова методика дозволяє вивчити мозок чином, недоступним до цього, але і ставить складні питання про етичні аспекти таких досліджень.

Система BrainEx використовує систему насосів, яка перекачує через мозок синтетичну кров, і за допомогою нагрівачів підтримує його природну температуру. За словами вчених, вони вважають, що ця система зможе працювати з мозком будь-яких тварин, включаючи приматів. Як підкреслює видання, зберегти мозок великого ссавця без низьких температур такий тривалий час вдалося вперше.

Дослідники підкреслюють, що збережений таким чином мозок може бути використаний для тестування ліків від раку і хвороби Альцгеймера.

Разом з тим, проведені тести не показали наявності свідомості в такому мозку. ЕЕГ демонструвала гладкі, повільні коливання активності, що вказують на глибоку кому. При цьому вдалося підтвердити збереження і функціональність тканин і клітин.

Проведення подібних дослідів піднімає ряд етичних питань. "Може дійти до того, що люди почнуть говорити "притримає мій мозок і знайдіть мені інше тіло", - заявив Стів Хаймен, директор психіатричних досліджень в Інституті Броада в Кембриджі. Разом з тим, за його словами, це буде підміною понять, оскільки пересадка мозку в даний час "абсолютно неможлива".

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці ж гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.